قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: شامگاه ۲۶ بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) اختتامیه نخستین دوره جشنواره خوشویسی یاس یاسین با حضور اساتید داخلی و خارجی و برگزیدگانی از کشورهای مختلف، برگزار شد.

اختتامیه بزرگترین رویداد هنری کشور همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین اختتامیه نخستین دوره جایزه بین المللی خوشنویسی یاسِ یاسین با حضور چهره های شناخته شده هنر خوشنویسی و همچنین چهره های استانی  و با حضور جعفر مروارید مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، احمد مسجد جامعی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد و... و از میان ۲۵۲ اثر رسیده به دبیرخانه، در رشته های کتابت نستعلیق، کتابت نسخ خطبه شریفه فدکیه آثاری در رشته قطعه نویسی ثلث و قطعه نویسی نستعلیق مفاهیم فاطمی از ۵۱ اثر تقدیر به عمل آمد.

مقداد صالحی دبیر این جشنواره ضمن اشاره به استقبال بی نظیر فرهیختگان و هنرمندان ایرانی و خارجی از اولین دوره جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره دوسالانه از سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) سال گذشته منتشر شد و هنرمندان خوشنویس از ایران و ۱۶ کشور دیگر هشتم دی ماه امسال برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند. آثار رسیده به دبیرخانه از کشورهای ایران، افغانستان، اندونزی، انگلستان، بحرین، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، الجزایر، سوریه، عراق، عربستان، فلسطین، قزاقستان، لبنان، مالزی و هندوستان بود که در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی افزود: محور این جشنواره کتابت خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بود تا بتوان آثار نفیسی از این بانوی گرامی در قالب نمایشگاه دائمی ارایه نمود. از ابتدا هم هدف ما از برگزاری این جشنواره ایجاد جریانی بود که سالها نبودش احساس میشد تا بتوانیم بر این اساس بهترین آثار موزه ای خوشنویسی را با موضوع آن حضرت گردآوری کنیم.

صالحی گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره حضور همه اساتید بنام خوشنویسی ایران و گرد هم آمدن آنان حول محور نام مبارک حضرت زهرا (س) است. نامی که می‌تواند بسیاری از اقوام، مذاهب و کشورها را دور یکدیگر جمع کرده و محبت آنان را نسبت به هم افزایش دهد.

دبیر جشنواره یاس یاسین ادامه داد: با پیشنهاد حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران قرار است آثار این جشنواره در موزه‌ تخصصی به نام حضرت زهرا (س) در منزل پدری ایشان در شهر قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد  منتقل و نگهداری شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.