۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 692740

با برگزار نشدن رقابت‌های تیم هندبال سربداران در سبزوار، این شهر میزبانی از تنها نماینده لیگ برتری در خراسان رضوی را از دست داد.

نبض هندبال در سبزوار قطع شد

به گزارش قدس آنلاین، رشته هندبال یکی از رشته های پرطرفدار در سبزوار است که از دهه های گذشته مورد اقبال در این شهرستان بود و پرورش استعدادهای گوناگون این رشته ورزشی، نشان از وقوع اتفافی خوب برای این رشته ورزشی داشت. به گونه ای که این رشد سبب شد سبزوار به مهد این رشته ورزشی در کشور تبدیل شود.

اما آنچه طرفداران این رشته ورزشی را از همان ابتدا نگران کرده بود، نبود یک حامی مقتدر برای حمایت از هندبال این شهرستان بود. حامی مالی که بارها از سوی نمایندگان مجلس و مسوولان شهری وعده آن داده می شد اما سرانجامی برای آن وجود نداشت.

رییس هیات هندبال شهرستان سبزوار گفت: در شرایط سخت اقتصادی روشن نگاه داشتن چراغ هندبال در سبزوار منوط به همیاری و حمایت مدیران، مسوولان شهری و جذب حامی مالی برای این رشته ورزشی بود که تحقق نیافت.

قاسم شعبانپور افزود: با وجود مصوبه شورای اسلامی این شهر و تایید کمیته انطباق برای حمایت مالی از تیم هندبال سربداران، شهرداری سبزوار از پرداخت آن صرف نظر کرد و این موضوع موجب بحرانی شدن شرایط تیم شد.

وی با بیان اینکه ورزش حرفه ای نیازمند حامی مالی دائم است اظهار داشت: صرف ادعای این موضوع که سبزوار مهد هندبال کشور است به تنهایی کافی نیست و نمایندگان مجلس، مدیران شهری و مجموعه شهرداری باید برای تحقق این شعار گام برمی‌داشتند.

وی که مدیریت سابق تیم هندبال سربداران را نیز برعهده داشت گفت: وضعیت تیم در این اواخر به جایی رسید که حتی برای هزینه رفت و آمد و تهیه تجهیزات ورزشی دچار مشکل شده بودیم و تامین مخارج از عهده هیات خارج شده بود.

شعبانپور افزود: با این وضعیت برای حفظ امتیاز لیگ برتری هندبال خراسان رضوی به ناچار با شرط حامی مالی جدید که میزبانی از این تیم در شهر مشهد بود موافقت شد.

وی ادامه داد: با اعلام موضوع میزبانی مشهد از این رقابت ها به فدراسیون هندبال و موافقت آنها، مقرر شد تیم سربداران در دور دوم لیگ برتر هندبال کشور در مشهد و با نام اشتاد سازه خراسان رضوی به مصاف رقیبان برود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.