نخستین ملاقات دراگان اسکوچیچ با اهالی رسانه در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مملو از سوژه‌های داغ و جنجال برانگیز بود که می‌تواند نشان دهنده این واقعیت باشد که تیم ملی در آستانه یک دوره پر فراز و نشیب دیگر قرار دارد.

کسی نمی‌تواند من را بخرد

سینا حسینی/

 نخستین ملاقات دراگان اسکوچیچ با اهالی رسانه در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مملو از سوژه‌های داغ و جنجال برانگیز بود که می‌تواند نشان دهنده این واقعیت باشد که تیم ملی در آستانه یک دوره پر فراز و نشیب دیگر قرار دارد.

سرمربی کروات که خود بهتر از هر کسی می‌داند استقبال عمومی از انتخابش زیاد ایده آل نیست با گاردی باز به استقبال خبرنگاران رسانه‌های گروهی آمد تا گرفتار حاشیه زیادی نشود اما با این حال جنس سؤال‌های برخی رسانه‌های خبری نشان می‌داد که او باید خود را آماده روزهای سخت و دشوار کند.

* goodbye no

قبل از اینکه اسکوچیچ وارد سالن آکادمی فوتبال ایران شود عکاسان و تصویربرداران او را دوره کردند. متلک‌ها و کنایه‌های عکاسان در نوع خود جالب توجه بود، اسکوچیچ که کم و بیش متوجه زبان فارسی می‌شد با لبخند به برخی از این متلک‌ها با زبان انگلیسی پاسخ می‌داد اما عکاسان خوب می‌دانستند موقعیت وی همانند کی روش پایدار نیست به همین دلیل با جملاتی نسبتاً تند او را خطاب می‌دادند. اتفاق تأمل برانگیز اینجا بود که برخی عکاسان از او می‌خواستند دستش را به نشانه خداحافظی تکان دهد اما اسکوچیچ با استفاده از واژه :goodbye no! به آن‌ها یادآوری می‌کرد که الان وقت خداحافظی نیست باید به او بگویند:عصر بخیر!

او داخل سالن کنفرانس شد. حامد مؤمنی که برای نخستین بار به عنوان مترجم کارلوس کی روش کنار سرمربی تیم ملی نشسته بود این‌بار در قامت مترجم سرمربی تیم ملی کنار اسکوچیچ قرار گرفت تا به وی کمک کند سؤال‌های خبرنگاران را برای دراگان ترجمه کند.

* آغوش باز برای باشگاه‌ها

وی به نخستین سؤال درباره ارتباطش با باشگاه‌ها پاسخ داد و گفت: انتخاب بنده به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است. فکر می‌کنم نخستین بار است که یک مربی خارجی پس از پنج سال حضور در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود و این مسئله بار مسئولیت را بر دوش من بیشتر می‌کند.

اسکوچیچ درباره ارتباطش با باشگاه‌ها و مربیان خاطرنشان کرد: من با آغوش باز به پیشنهاد مربیان گوش می‌دهم و آن‌ها هر مسئله‌ای داشته باشند من ۲۴ ساعته آماده شنیدن آن‌ها هستم.

*هشدار به ملی‌پوشان؟

سرمربی جدید تیم ملی گفت: از همین جا پیامی به تمام بازیکنان تیم ملی می‌دهم که همه بازیکنان از شانس مساوی برای حضور در تیم ملی برخوردار هستند و حضور در تیم ملی بستگی به سطح آمادگی آن‌ها دارد. در پنج روز آینده برنامه ما به این شکل است که تمرکز ما روی بازیکنان لژیونرخواهد بود. با هر کسی که نتوانم تماس تصویری خواهم داشت و سعی می‌کنم انرژی خودم را با آن‌ها به اشتراک بگذارم و درباره مسابقات تیم ملی با آن‌ها صحبت خواهم کرد.

*تیم ملی پس از کی‌روش

وی درباره وضعیت تیم ملی پس از دوران کی‌روش و از دست رفتن رتبه نخست آسیا و احتمال ناکامی در انتخابی جام جهانی گفت: ما همه اینجا هستیم که حمایت خودمان را از تیم ملی به بهترین شکل ممکن نشان دهیم. جو مثبتی که در تیم القا خواهیم کرد در کنار سطح خوب بازیکنان اجازه می‌دهد برنامه‌های خودمان را پیش ببریم. با شناختی که از تیم ملی دارم برنامه‌های خودمان را پیش خواهیم برد و این اطمینان را می‌دهم که با قدرت کار خواهیم کرد. بازیکنان این پیام من را بشنوند که دست به دست هم کار را پیش می‌بریم و نتایج اخیر تیم ملی را با همدیگر فراموش می‌کنیم و نتایح بهتری رقم بزنیم.

*اتفاقات پشت صحنه؟

اسکوچیچ درباره انتقادات به نحوه انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی و نقش افراد غیرفوتبالی در این انتخاب و دفاعیات اسکوچیچ گفت: من درباره موضوعات پشت صحنه صحبت نمی‌کنم اما درباره دانش و شناختم از فوتبال ایران است که الان در خدمت شما هستم. شناخت من از فوتبال ایران نکته مهمی بود که فدراسیون فوتبال بر آن تکیه داشت.  

*دلال‌های ایرانی خیلی بد هستند

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چه تصمیمی است که ایجنت‌های اطرافش در تیم ملی دخالت نکنند و دنبال منافع خود نباشند؟ گفت: انتظار این سؤال را نداشتم. من در دو دانشگاه و یک آکادمی فعالیت می‌کنم. در کرواسی و اسلوونی چهار جام را کسب کردم. مجموعه النصر عربستان و فولاد ایران را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کردم اما فقط درباره چیزی صحبت کردم که در ایران تجربه کرده بودم. من فقط درباره تجارب و فعالیت در این پنج سال کار کردم. ایجنت‌ها و کارگزاران فوتبال ایران خیلی بد هستند. روشن‌تر بگویم اگر قرار باشد کارگزاران و ایجنت‌ها من را به شمال و جنوب ایران و باشگاه‌های مختلف ببرند و در نهایت من را به تیم ملی برسانند باید بگویم کارشان را بد انجام دادند.

* توافق با بهاروند

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه آیا آمدنش به تیم ملی به خاطر ارتباط با یکی از آقازاده‌های ورزش بوده است؟ گفت: چیزی که من می‌دانم این است که فدراسیون فوتبال من را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه آیا با بهاروند به توافق رسیده یا فردی دیگر اظهار کرد: بی‌گمان با آقای بهاروند به توافق رسیدم.

*بیماری ام خوب شد!

اسکوچیچ درباره نحوه جدایی‌اش از صنعت نفت آبادان و طرح این مسائل که به علت بیماری قصد کار کردن در ایران ندارد گفت: من در خیلی از رسانه‌ها می‌خوانم که مشکل بیماری قلبی دارم. این خبر را از طریق رسانه‌ها خواندم. البته باید بگویم که من مشکل آلرژی هوا داشتم و این مشکل در آبادان برای من بیشتر بود. وقتی من تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ اطلاعی از حضور در تیم ملی نداشتم.

*فهرست سیاه

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد مطالبی که برخی بازیکنان در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و آیا او نسبت به این مسئله برای تهیه فهرست تیم ملی موضع‌گیری خواهد داشت عنوان کرد: مطمئن باشید با ۵۱ سال سن و تجربه‌ای که من بدست آورده‌ام، می‌گویم کسی نمی‌تواند من را بخرد. آدم سالمی هستم وفهرست سیاه متعلق به شایعات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.