برگزاری انتخابات وحضور مردم در پای صندوق های رای به منظور  تعیین مسئولان در رده های  مختلف کشور ، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است. طی چهار دهه گذشته انتخابات مختلفی از جمله مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی در کشور برگزار شده است و مردم برحسب سلایق سیاسی و بررسی ویژگی های کاندیدا، افراد مختلف را انتخاب کرده اند.

اما به زعم اکثر کارشناسان سیاسی و صاحب نظر انتخابات ۲اسفند ماه امسال به مراتب نسبت به انتخابات گذشته از حساسیت و اهمیت بیشتری  برخوردار است و  لزوم حضور حماسی و آگاهانه مردم دراین  انتخابات به منظور نمایش وحدت ، همدلی و اقتدار ملی  بیش از گذشته احساس می شود تا  کور سوی امید دشمنان و مستکبران به نظام جمهوری اسلامی نقش برآب شود. زیرا  رخ دادن برخی از اتفاقات در سال های گذشته و بویژه حوادث آبان ماه که اعتراض های به حق مردم با دخالت های بدخواهان نظام تبدیل به آشوب و اغتشاش شد  ، دشمنان نظام جمهوری اسلامی را تا حدودی امیدوار کرد که پای بندی مردم به نظام و  مشارکت آنها در انتخابات امسال کمرنگ و ضعیف خواهد بود. 

از این رو مردم فهیم و آگاه استان با هر گرایش  سیاسی ، قومی و قبیله ای باید در جهت خلق این  حماسه سیاسی  و تشکیل مجلس قوی و کارآمد  که نمود روشنی از دموکراسی در یک نظام حکومتی  و مظهری از اقتدار و عزت ملی است  تلاش کنند . از طرفی برگزاری  انتخابات و لزوم حضور مردم پای صندوق های رای منطبق با محور استقلال و آزادی،یکی از محورهای پنج گانه  بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله دوم انقلاب را ترسیم می کند می باشد از این رو حضور مردم در انتخابات به منزله تعهد واقعی به این بیانیه  و التزام عملی به اصل ولایت فقیه است.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.