یک نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گوید وقتی در انتخابات این فدراسیون شرکت کرده، هیچ بندی درباره عدم حضور بازنشسته‌ها مطرح نبوده و او به همین دلیل وارد انتخابات شده و لذا انتخابات هم بر همین اساس باید برگزار شود.

شرط عدم بازنشستگی در اطلاعیه انتخابات نبود

قدس آنلاین: فریدون اصفهانیان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات دادستان دیوان محاسبات مبنی بر اینکه بازنشسته‌ها به هیچ شکلی نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند و حتی سمت‌های انتصابی را هم بر عهده بگیرند، گفت: به هر حال همه ما تابع مقررات و قوانین هستیم. اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را قبول داریم و مورد تایید همه ماست ولی در شرایطی که برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، هیچ حرفی از بازنشستگی مطرح نبود و ما براساس آن تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم.

این داوطلب شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال که ۲۵ اسفند برگزار می‌شود، در واکنش به اینکه در حال حاضر دیوان محاسبات مقابل بازنشسته‌ها قرار گرفته و در این صورت امثال او تایید صلاحیت نخواهند شد، اظهار کرد: یکی از شرایطی که در اطلاعیه فدراسیون فوتبال برای شرکت در انتخابات نوشته بود، محدودیت سنی ۳۵ تا ۶۵ سال بود و چیزی درباره بازنشسته‌ها وجود نداشت. در واقع طبق اساس‌نامه فدراسیون افراد بالای ۶۵ سال نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و هیچ بندی درباره بازنشسته‌ها وجود نداشت. اینکه بعدا چه اتفاقی افتاده باید مشخص شود. هنگامی که شرایط داوطلبان برای انتخابات اعلام شد، خبری از این مسائل نبود.

وی تاکید کرد: ما می‌گوییم قانون بازنشستگی که الان مطرح شده، خارج از اساس‌نامه فدراسیون فوتبال است و الان چیزی را می‌گویند که در اطلاعیه فدراسیون وجود نداشت.

اصفهانیان درباره اینکه با اعمال بند بازنشستگی در انتخابات، خیلی از داوطلبانی که موفق به اخذ ۵ و ۱۰ امضاء از اعضای مجمع شده‌اند، تایید صلاحیت نخواهند شد، گفت: خیلی از کسانی که در انتخابات نام نویسی کردند، با استناد به اطلاعیه فدراسیون فوتبال این کار را کردند. اگر نوشته بودند که بازنشسته‌ها حق شرکت در انتخابات را ندارند، بسیاری پا پیش نمی‌گذاشتند. من اگر بدانم که شرایط کاری را ندارم، قطعا جلو نمی‌آمدم. الان هم بحثم این است که وقتی نام نویسی کردم، خبری از بازنشستگی نبود.

داوطلب حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه آیا این موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: نیازی به پیگیری نیست. وقتی شرایطی را برای حضور در انتخابات فدراسیون نوشتند و مدیران پا پیش گذاشتند، باید همان را هم اعمال کنند.

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا رئیس کمیته و رئیس دپارتمان داوران می‌تواند ضمن تصدی این کمیته، نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال هم شود، گفت: منعی در این رابطه وجود ندارد اما ما با توجه به اینکه رئیس هستند، نباید حرکاتی کنند که شبهه‌ای به وجود بیاید. منظورم ممبینی و سهرابی نیست بلکه به طور کلی می‌گویم باید کدهای اخلاقی کمیته اخلاق و اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را در نظر بگیرند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره عقد قرارداد همکاری با دراگان اسکوچیچ و اطلاع هیات رئیسه از این موضوع اظهار کرد: ما در جریان انتخاب اسکوچیچ بودیم ولی درباره مسائل دیگر صحبتی نداشتیم. ما موافقت کردیم و موضوع مذاکره به بهاروند محول شد. درباره سایر مسائل مربوط به اسکوچیچ صحبتی ندارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.