وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت به منظور جلوگیری از پولشویی به طور جدی وارد حوزه ارزهای دیجیتالی خواهیم شد.

نگرانی آمریکا برای استفاده از ارزهای دیجیتالی در دور زدن تحریم‌ها

قدس آنلاین: بنا بر گزارش نیویورک تایمز، استیون منوچین از تصمیم وزارت خزانه داری برای تدوین راهنمای استفاده و معامله با استفاده از ارزهای دیجیتالی به منظور مقابله با پولشوییی خبر داد. وی که در جمع نمایندگان کنگره حضور یافته بود گفت که ارزهای دیجیتالی فعلی نظیر بیت کوین نیاز به شفافیت بیشتری دارند و نسبت به انجام تراکنش های غیرقانونی با استفاده از آن ها و دور زدن تحریم های آمریکا نگرانیم.

منوچین با بیان این که به زودی از بسترهای انجام معاملات ارزهای دیجیتالی خواهد خواست تا الزامات جدیدی را به کار گیرند افزود: می خواهیم مطمئن شویم که از تکنولوژی برای حرکت رو به جلو استفاده شود اما نمی خواهیم به این بهانه، ارزهای دیجیتالی به "حساب‌های بانکی مخفی سوئیس" دیگری تبدیل شوند.

اگر چه منوچین به جزئیات الزامات جدید اشاره نکرد اما گفت که باید مبدا و مقصد انتقال پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی مشخص باشد. وی که پیش‌تر در تابستان امسال نیز گفته بود ارزهای دیجیتالی یک تهدید برای امنیت آمریکا هستند در ادعایی مشابه گفت: نسبت به ارز دیجیتالی لیبرا که فیس بوک در حال توسعه آن است نگرانی های جدی داریم.

تعلل بانک مرکزی و دولت آمریکا برای ورود به عرصه ارزهای دیجیتالی، انتقاد برخی از متحدان این کشور را برانگیخته است و در داخل آمریکا نیز برخی نگران اند چین با غلبه بر آمریکا در این عرصه به آرزوی خود برای شکستن انحصار آمریکا در عرصه نظام مالی جهانی نزدیک شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز سال گذشته گفته بود علاقه ای به ارزهای دیجیتالی ندارد چرا که ارزش آن ها دچار تلاطم خیلی زیادی است.

اخیرا گزارشاتی از ملاقات منوچین با مقامات بخش امنیت داخلی در وزارت خزانه داری برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی مواجهه با ارزهای دیجیتالی منشتر شده است. پیش‌تر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا از ورود جدی تر این بانک به عرصه ارزهای دیجتالی خبر داده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.