دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از برگزاری المپیادهای ورزشی برای بهبود یافتگان از اعتیاد خبر داد و گفت: در مرحله اول در سطح ۳۳محله شهر مشهد و ۱۱مرکز بهبود یافتگان اعتیاد المپیادهای ورزشی برگزار شد که اختتامیه آن اسفندماه برگزار می‌شود و مراحل دیگر آن در سال ۹۹ ادامه دارد.

برگزاری المپیادهای ورزشی برای بهبود یافتگان از اعتیاد/ توسعه فضای ورزشی سیاست‌ اصلی ما است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی، درخصوص آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اعتیاد به عنوان اولویت آسیب‌های اجتماعی کشور مطرح شده و خود آن نیز منشأ بسیاری از آسیب‌های دیگر است که برای کنترل این موضوع باید دستگاه‌های متولی به ویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های متولی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را دارند؛ برنامه‌ریزی داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ادامه داد: لازم است علاوه بر اطلاع رسانی جهت افزایش اطلاعات مردم به ویژه قشر جوان نسبت به مضررات مواد مخدر، آموزش‌های پیشگیری کننده از اعتیاد مانند سبک زندگی و فضایی مناسب را برای تخلیه انرژی جوانان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه در دو ماه اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده که مهم‌ترین آن اجرای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری جهت تجهیز خانه‌های ورزش روستایی بود که براساس آن در دهه مبارک فجر ۱۰۰خانه ورزش روستایی تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

صالحی از اجرای تفاهم نامه‌ای دیگر با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبرداد و افزود: در کنار این موضوع تفاهم نامه‌ای دیگر با این اداره منعقد کردیم که در مرحله اول در سطح ۳۳محله شهر مشهد و ۱۱مرکز بهبود یافتگان اعتیاد المپیادهای ورزشی برگزار شد، اختتامیه این مسابقات در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تاکید براینکه این موضوع باید تداوم داشته باشد تصریح کرد: ما اگر قرار است بگوییم جوان به سمت اعتیاد نرود حتما باید فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی ایجاد کنیم تا در این فضاهای مثبت انرژی‌شان تخلیه شود و به سمت اعتیاد نروند در این باره جلسه‌ای با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار کردیم و قرار بر این شد برنامه مستمری برای سال ۹۹داشته باشیم تا المپیادهای ورزشی هر هفته در محله‌های مختلف و جشنواره فرهنگی ورزشی برگزار شود که اختتامیه این مسابقات پنجم تیر ماه سال ۹۹ اجرا شود.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی توسعه فضای ورزشی با هدف توسعه نشاط اجتماعی است، اگر فضای سالم افزایش یابد میزان گرایش جوانان به تباهی کمتر می‎‌شود.

صالحی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه باید ۲۵ درصد کاهش شیوع اعتیاد داشته باشیم این امر تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اقدامات ریشه‌ای و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.