خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگ‌ترین حامی و فدایی ولایت و شیداترین پروانه شمع امامت بود.

حضرت فاطمه(س) بزرگ‌ترین حامی و فدایی ولایت بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه ای که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و  با حضور پرشور زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: زیبایی دین یک امر بسیار مهم است که از سوی مبلغان دینی اعم از روحانیون، اساتید دانشگاه، معلمان و مربیان نباید مورد غفلت قرار بگیرد. اگر زیبایی‌های دین برای نسل جوان و نوجوان درست تبیین شود هر آینه جامعه به سوی تعالی و رشد حرکت می‌کند.
وی با طرح این سوال که زیباترین بخش دین کجاست؟ گفت: شاید برای بعضی‌ها این سوال پیش بیاید که زیباترین و محبوب‌ترین قسمت دین کجاست؟ آیا همه موارد دین در یک حد زیباست؟ باید اظهار کرد که زیباترین بخش دین ولایت است.
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: همه موارد و شاخصه‌های دین زیبایی یکسانی ندارند، بلکه برخی از موارد از زیبایی بیشتری برخوردار است، به عنوان مثال همین امر ولایتمداری از دیگر ارکان دین زیباتر است.
پناهیان ولایتمداری را یکی از زیباترین مراحل دینداری حضرت زهرا(س) معرفی و عنوان کرد: شخصی از حضرت فاطمه(س) درباره حق حضرت علی(ع) و کوتاه آمدن ایشان از آن حق سؤال کرد، صدیقه طاهر(س) در جواب فرمود: رسول خدا(ص) فرمود «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی»؛ امام چون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند، نه اینکه او به جانب مردم رود.
وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) بزرگ‌ترین حامی و فدایی ولایت و شیداترین پروانه شمع امامت بود. این بانوی عظیم الشان پروانه عاشقی بود که با سوختن و فداسازی خویش، ولایت‌مداری و امام محوری را به همگان آموخت.
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ولی امت مانند پدر و مادر دلسوز است که جامعه را هدایت می‌کند و سعی دارد مردم با انتخاب خودشان به سعادت برسند و در این مسیر افراد را نصحیت، موعظه و هدایت می‌کند.
پناهیان با اشاره به اینکه انتخاب و انتخابات جلوه‌ای از زیبایی‌های ولایت است، ابراز کرد: انتخاب صحیح ما می‌تواند یک جامعه را به رشد برساند و در مقابل با انتخاب اشتباه، جامعه را به سوی گمراهی و دوری از ولایتمداری سوق ‌دهد.
وی تاکید کرد: نکته جالب و با اهمیت وصیت سردار سلیمانی همین امر ولایتمداری و توصیه به عموم مردم و مراجع به موضوع ولایتمداری است. ایشان تصریح کردند که رهبری مظلوم است لذا ما باید کسی را انتخاب کنیم که رهبر را مظلوم‌تر نکند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.