رییس جامعه المصطفی شعبه خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب قرآن کریم به چهار زبان مهم چینی، اویغوری، ژاپنی و تایلندی ترجمه شده است که این امر از برکات جامعه المصطفی است.

ترجمه قرآن به زبانهای مختلف از برکات جامعه المصطفی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد رضا صالح در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث شعبه جامعه المصطفی خراسان رضوی افزود: نهاد جامعه المصطفی از آغاز انقلاب تا کنون خدمات بسیار بزرگی در حوزه معرفی اسلام ناب محمدی در سطح بین المللی انجام داده که ترجمه قرآن کریم یکی از مهمترین این خدمات است و ترجمه این کتاب الهی به چند زبان دیگر از جمله روسی نیز در دست انجام است

وی ادامه داد: هدف جامعه المصطفی به عنوان شجره طیبه انقلاب معرفی اسلام ناب محمدی در اقصی نقاط عالم است و هم اکنون صدها طلبه علاقه مند از ۱۰۰ کشور جهان از جمله هزار طلبه خواهر از ۴۰ کشور جهان در شعبه مشهد جامعه المصطفی تحصیل می کنند.

یکی از استادان جامعه المصطفی نیز در این مراسم گفت :خدمات شجره طیبه جامعه المصطفی به دنیای اسلام ثمرات و خیرات بسیاری به همراه داشته است.

آیت الله مصطفی شاهرودی افزود: امروز شاهد آن هستیم که از اقصی نقاط جهان طلبه های مشتاق و جوان برای تحصیل علوم اسلامی در جامعه المصطفی به ایران می آیند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی شعبه خراسان رضوی نیز گفت :مراسم اختتامیه این جشنواره بین‌المللی در ایام الله دهه فجر در قم برگزار شد و ما امروز در این مراسم از مدال آوران مشهدی شرکت کننده در این جشنواره قدردانی و تجلیل می کنیم.

غلامحسین عصار زاده افزود: در این جشنواره ۶۴۵ نفر از طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی شعبه مشهد شرکت داشتند که توانستند ۳۲ رتبه از جمله رتبه نخست رشته قرائت، رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم و رتبه سوم رشته قرائت برادران را کسب کنند و در بخش خواهران نیز رتبه نخست و دوم حفظ کل قرآن کریم، رتبه نخست و دوم سوره های منتخب و  رتبه نخست و دوم رشته ترتیل را شرکت کنندگان جامعه المصطفی مشهد کسب کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.