معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و صیانت از آرای مردم را وظیفه اصلی مجریان انتخابات ذکر کرد و گفـت: همسو با تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت‌های قانونی به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

صیانت از آرای مردم وظیفه مجریان انتخابات است

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی در جلسه آموزشی و توجیهی عوامل اجرایی شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات افزود: صیانت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات مجلس شوراس اسلامی به عنوان یک حق‌الناس و وظیفه دینی، باید مد نظر مجریان انتخابات باشد و تمام عوامل اجرایی در شعب اخذ رای باید با بی‌طرفی و رعایت اجرای صحیح قانون و مقررات انتخابات، بستری آرام و امن را فراهم کنند تا مردم در این رویداد مهم سیاسی، حضور پر شوری داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان قصد دارند مردم را از حضور در پای صندوق‌های اخذ رای دلسرد کنند بی‌شک امت اسلامی با بینش باز سیاسی و حضور گسترده در انتخابات، این توطئه شوم دشمنان را همانند گذشته نقش بر آب می‌کنند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه لازمه برگزاری انتخابات سالم را رعایت کامل فرآیندهای قانونی اعلام کرد و گفت: تمام عوامل اجرایی باید به قانون و مقررات تسلط کامل داشته باشند و شعب اخذ رای را با تدبیر و رعایت کامل بی‌طرفی و آرامش مدیریت کنند.

رستمی افزود: نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای یک روز قبل از برگزاری انتخابات برای بررسی امکانات، ملزومات و پیش‌بینی محل استقرار صندوق‌های اخذ رای باید در محل حضور یابند تا با کسب اطلاعات مورد نیاز، در روز انتخابات با مسایل و مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی محسوب می‌شوند. 

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، ۲۲ نامزد برای کسب کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. حوزه انتخابه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان مردم خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.