همدان _مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: در دو سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شده است.

۶۰۰۰ پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شد
به گزارش قدس آنلاین ، سیدناصر محمودی مدیر کل اقتصاد ودارایی استان همدان  ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد : طبق نظر کارشناسان ۱۸ برابر نقدینگی دولت املاک واموال مازاد وجود دارد.
محمودی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شده است اظهار کرد: تلاش برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه با بهبود فضای کسب و کار، مولد سازی دارایی‌های دولت و اقتصاد هوشمند از اولویت‌های این وزارتخانه است افزود: به همین منظور کارگروه بهبود فضای کسب و کار در استان تشکیل شده و رتبه کسب و کار استان همدان از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است.
مدیر کل اقتصاد ودارایی استان همدان بیان کرد: در کارگروه پایش استان قوانین و مقررات مخل کسب و کار به صورت مستمر شناسایی می‎شود و تا کنون ۴۰ دستگاه در این زمینه شناسایی شده است.
محمودی ادامه داد: قوانین مخل کسب و کار در حوزه امور صنفی سازمان صمت، حمل و نقل جاده‎ای، شرکت‎های ملی خدمات‌رسان، محیط زیست، جهاد کشاورزی، مالیاتی و میراث فرهنگی بررسی شده است.
وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۷ ارزش وزنی صادرات در استان ۳۳۷ هزار تن بوده است خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری نیز ۴۷۷ هزار تن صادرات در استان صورت گرفته است.
عمده درآمد استان بالغ بر ۸۰ درصد از محل درآمدهای مالیاتی بوده است
مدیر کل اقتصاد ودارایی استان همدان با اشاره به اینکه ارزش دلاری صادرات در سال ۹۷ معادل ۱۵۵ میلیون دلار گزارش شده که این میزان در ۹ ماهه امسال ۸۶ میلیون دلار بوده است افزود: در سال گذشته ۴.۲ هزار تن معادل ۲۳.۶ میلیون دلار واردات در استان صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.