دورهمی ادبی«شمس» در ادامه نشست‌های ادبی این بار به سراغ محمدطلوعی و اثر «هفت گنبد» این نویسنده رفته است . 

محمد طلوعی امروز میهمان نویسندگان مشهدی می‌شود

خدیجه زمانیان/

 دورهمی ادبی«شمس» در ادامه نشست‌های ادبی این بار به سراغ محمدطلوعی و اثر «هفت گنبد» این نویسنده رفته است . 

محمد طلوعی امروز در دو نشست با عنوان‌های « مجله ناداستان» و  نقد «کتاب هفت‌گنبد» میهمان نویسندگان جوان و مخاطبان داستان‌دوست مشهدی می‌شود تا راجع به کتاب هفت‌گنبد و تجارب نویسندگی‌اش در ژانر ناداستان  صحبت کند.

علی براتی‌گجوان، مدیر نشست‌های ادبی «شمس» با بیان اینکه در این نشست‌ها توجه ویژه‌ای به کهن‌الگوها و متون کهن شده است، گفت: توجه محمدطلوعی به متون کهن  در «هفت‌گنبد» موجب شد میهمان دورهمی «شمس» شود تا از تجارب نویسندگی‌اش برای ما بگوید. 

این مدرس داستان‌نویسی توضیح داد:محمد طلوعی در «هفت‌گنبد» به هفت‌پیکر نظامی‌گنجوی توجه داشته و با استفاده از این کتاب کهن، روایتی امروزی ارائه داده است.  نویسنده در نخستین داستان این کتاب با عنوان «خواب برادر مرده» تصویر جانداری از سوریه در حال جنگ ارائه می‌دهد. از آنجا که این اثر نه‌تنها در ایران که در خاورمیانه مورد توجه قرار گرفته،  از این حیث نویسنده می‌تواند تجارب نویسندگی‌اش را در اختیار داستان‌نویسان جوانی که به این نوع داستان‌نویسی علاقه‌مند هستند، قرار دهد.  

نویسنده« پسر من قاتل است؟» با بیان اینکه ادبیات در زمینه توجه به کهن‌الگوها بضاعت چندانی ندارد و تعداد اندکی از نویسندگان به متون کهن و تاریخ گذشته توجه می‌کنند و در آثارشان برداشت‌های نویی را ارائه می‌دهند، افزود: محمد طلوعی علاوه بر اینکه در این نوع نوشتن تجربه دارد، روحیه نقدپذیری دارد و این روحیه موجب می‌شود بتواند با نویسندگان جوان ارتباط خوبی برقرار کند.   

براتی‌گجوان همچنین در خصوص نوع ادبی «ناداستان» که عنوان یکی از نشست‌های طلوعی است، توضیح داد: طلوعی سابقه فعالیت مطبوعاتی دارد و مدیریت مجله‌ای با عنوان «ناداستان» را بر عهده دارد پس می‌تواند تجربه‌های نویسندگی‌اش را در خصوص ژانر ناداستان که مورد علاقه بسیاری از داستان‌نویسان جوان است، به آن‌ها منتقل کند.

گفتنی‌است، دورهمی ادبی «شمس» در قالب دو نشست با عنوان «مجله ناداستان» امروز 28بهمن ماه ساعت 9 صبح در بنیاد پژوهش‌های ادبی و «نقد کتاب هفت‌گنبد» ساعت 17 در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.