معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پی نظارت بر قیمت پنج قلم کالای اساسی ۵۸۶ پرونده تخلف در سطح عرضه کالا به ارزش ۸۲۰ میلیارد ریال رسیدگی شده است.

رسیدگی ۵۸۶ پرونده تخلف عرضه کالاهای اساسی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار کرد: این کالاها شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، قند و شکر و نتیجه این رسیدگی‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال محکومیت تعزیراتی بوده است.

وی با اشاره به نتایج جلسه شب گذشته کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی قیمت ۴۷ قلم کالا از ۲۶ دی ماه تا ۲۶ بهمن ماه در استان متوسط کاهش قیمت کالا در ۶ قلم به میزان حدود پنج درصد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این مدت از بین ۴۷ قلم کالا، متوسط رشد قیمتی ۲۰ قلم کالا به میزان ۱۲ درصد و قیمت ۲۱ قلم کالا بدون تغییر بوده است.

رسولیان افزود: در مدت مزبور، در گروه کالایی مصالح ساختمانی و آهن آلات، متوسط رشد قیمتی هشت قلم کالا به میزان ۱۵.۴ درصد، میزان کاهش یک قلم کالا در این گروه ۱.۵ درصد بوده و پنج قلم کالا نیز تغییر قیمتی نداشته است.

وی اضافه کرد: در گروه مواد غذایی در خراسان رضوی طی یک ماه گذشته ۶ قلم کالا به طور متوسط ۸.۵ درصد رشد قیمت و سه قلم کالا به طور متوسط ۱۱.۲ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ۹ قلم کالا نیز در این گروه تغییر نکرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در مدت مزبور در گروه نهاده‌های دامی دو قلم کالا به طور متوسط ۱.۹ درصد کاهش قیمت داشته، سه قلم کالا بدون تغییر قیمتی بوده و هیچ کالایی در این گروه افزایش قیمت نداشته است.

رسولیان اظهار داشت: بررسی قیمت در مواد پروتئینی طی یک ماه گذشته در استان نشان می‌دهد که ۶ قلم کالا به طور متوسط ۱۲.۲ درصد افزایش قیمت داشته، یک قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده و هیچ کالایی کاهش قیمت نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد انواع لبنیات در خراسان رضوی از ۲۶ دی ماه تا ۲۶ بهمن ماه گذشته قیمت سه قلم کالا بدون تغییر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: هم اینک قیمت گوشت مرغ، سیب درختی، پرتقال، برنج پاکستانی، تخم مرغ و برنج هندی در استان از میانگین قیمت کشوری این اقلام پایین‌تر است.

رسولیان ادامه داد: قیمت شکر در خراسان رضوی نزدیک به میانگین قیمت کشوری و کمی بالاتر از آن بوده و قیمت گوشت گوساله و گوشت گوسفندی در استان نیز از متوسط کشوری بالاتر است.

وی در خصوص تصمیمات کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در خصوص توزیع برخی کالاهای اساسی گفت: براساس مصوبات کارگروه به زودی ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال در بازار استان توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: مقرر شد اتحادیه‌های دامداران و گاوداران با همکاری اتاق اصناف مشهد عرضه مستقیم گوشت قرمز گرم را در نقاطی از شهر توزیع کنند که قیمت هر کیلو گوشت قرمز به طور متوسط ۷۰۰ هزار ریال و محل توزیع آن در فروشگاه‌های کارگری، کارمندی و زنجیره‌ای باشد.

رسولیان با بیان اینکه به میزان کافی شکر در انبارهای خراسان رضوی وجود دارد، تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف کننده ۵۰ هزار ریال و شکر بسته‌بندی شده برای مصرف کننده ۵۹ هزار ریال است.

وی به شهروندان توصیه کرد، در صورتی که مشاهده کردند قیمت شکر فله و بسته‌بندی شده از قیمت مصوب بالاتر است مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اطلاع دهند تا بلافاصله به شکایت آنان رسیدگی شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.