معاون پارلمانی دولت دهم گفت: مجلس دهم از برخی اشتباهات دولت به دلایل مختلف چشم پوشی کرد و دولت نیز در خلاء نظارت قوی، قانون شکنی‌های فراوان داشت.

قانون‌شکنی دولت، نتیجه عملکرد ضعیف مجلس است

قدس آنلاین: لطف الله فروزنده با اشاره به ضعف‌هایی که در عملکرد مجلس دهم وجود دارد، گفت: نظارت و نقد دولت از جمله وظایف اصلی نمایندگان است و مجلس در این رابطه از برخی اشتباهات دولت به دلایل مختلف چشم پوشی کرد و دولت نیز در خلاء نظارت قوی، قانون شکنی های فراوان داشت.

وی افزود: مجلس می توانست در مسیر قانونمندی با ابزار قانونی خود به دولت کمک کند تا قانون را بهتر اجرا کند و وضعیت کشور در زمینه های مختلف مساعدتر شود، اما بعضا در برابر تخلفات دولت سکوت کرد.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم نمره قبولی نگرفت، اینکه برخی از نمایندگان پرونده های اقتصادی دارند و صلاحیت آنها رد شده است، نشان می دهد که هیئت نظارت در رصد عملکرد نمایندگان ضعیف عمل کرده و مردم هم به این مجلس بی اعتماد هستند.

فروزنده با بیان اینکه مردم نسبت به بسیاری از اقدامات مجلس انتقاد دارند چرا که مشکلات معیشتی مردم نه تنها حل نشده، بلکه افزایش یافته است، تصریح کرد: اگر مجلس کارآمد و قدرتمندی داشتیم، با نظارتهای مستمر می‌توانست دولت را پاسخگو کند، اما در این زمینه مجلس عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، تاکید کرد: با توجه به نقاط ضعف این مجلس، مردم باید انتخاب آگاهانه داشته باشند و سوابق کاندیداها را بررسی نمایند.  مشارکت بالا و بصیرت در انتخاب می تواند مجلسی قوی را رقم زند و اقتدار و امنیت کشور را بالا ببرد.

معاون پارلمانی دولت دهم با ذکر اینکه هیئت نظارت مجلس یازدهم باید مقتدر عمل کند، گفت: اقتدار این هیئت موجب می شود که نمایندگانی پاکدست داشته باشیم و چنین مجلسی مورد حمایت ملت خواهد بود.

فروزنده تصریح کرد: نمایندگان شجاع، متدین، عدالت محور و پاکدست به موقع از دولت حمایت می کنند و جایی هم که دولت تخلف کرد، به وظیفه نظارتی خود عمل می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.