عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم‌ترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستان‌های ایران را سوءتغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای دانست و گفت: به طور متوسط ۳۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها دچار سوء تغذیه متوسط یا شدید هستند.

۳۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها دچار سوء تغذیه هستند

به گزارش قدس آنلاین، همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران با شعار «مبارزه با سوء تغذیه بیمارستانی» و حضور افزون بر ۵۰۰ پزشک متخصص، اساتید دانشگاهی و کارشناسان این حوزه از ایران و کشورهای خارجی، از امروز به مدت سه روز در مشهد آغاز به کار کرد.

دبیر علمی این همایش، اظهار کرد: مهم‌ترین محورهای همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران «تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیم‌های غذایی ویژه و بیماری‌ها، روزه و سلامت، چاقی و درمان آن، کترینگ بیمارستانی، اعتباربخشی آموزشی، ارزیابی گروه‌های تغذیه دانشگاه‌های ایران و آمایش سرزمینی تغذیه بیمارستانی» است.

عبدالرضا نوروزی، مهم‌ترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستان‌های ایران را سوءتغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به طور متوسط ۳۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها دچار سوء تغذیه متوسط یا شدید هستند که این میزان در بخش مراقبت‌های ویژه به بیش از ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به عوارض منفی سوء تغذیه بیماران اشاره کرد و گفت: افزایش ابتلا به عفونت بیمارستانی، افزایش مدت زمان بستری و بهبودی دیرتر زخم‌های ناشی از اعمال جراحی، از تبعات سوء تغذیه در دوران بیماری است.

نوروزی متذکر شد: در جریان این همایش سه روزه کارشناسان داخلی و خارجی شامل ۲۰ نفر از استادان خارجی فعال در حوزه تغذیه به ویژه از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان به بحث، تبادل‌نظر و ارائه مطلب پیرامون آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای بهبود خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ مقاله از سوی متخصصان کشورهای مختلف به دبیرخانه همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران ارائه شده است، گفت: از این میان ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و یا در قالب پوستر در جریان همایش ارائه می‌شوند.

گفتنی است؛ همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه ایران شاخه خراسان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تا ۳۰ بهمن ماه جاری در مشهد ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.