مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد آخرین وضعیت جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۹ و آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را تشریح کرد.

آخرین وضعیت جشنواره خانه بهار ۹۹/ «یادمان‌های شهری» بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی در خصوص آخرین وضعیت آثار سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۹ اظهار کرد: آثار منتخب برخی از بخش‌های خانه بهار مانند یادمان‌های شهری، آذین‌بندی، دیوارنگاری و گلستان مشخص و مرحله آنالیز آن‌ها نیز انجام شده‌ و در حال حاضر در مرحله تولید است.

وی در خصوص نحوه انتخاب آثار بیان کرد: در هر بخش، آثاری که به دبیرخانه رسیده است داوری می‌شود و آثار منتخب برای اجرا انتخاب خواهد شد. در حال حاضر هنرمندان در حال ساخت آثار منتخب جشنواره، در فضای کارگاهی هستند و این آثار در اسفندماه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته جانمایی خواهند شد.

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد در خصوص بیشترین آثار ارسالی بخش‌های این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش یادمان‌های شهری، به دلیل اهمیت بالای آن و محبوبیت این بخش، تعداد ۸۷۰ اثر ارسال شده ‌که در بین این آثار، ۵۸ اثر طی سه مرحله داوری هیات داوران، شورای اجتماعی محلات و شورای مدیران شهری به مرحله اجرا رسیده‌ است.

وی تشریح کرد: در بخش هنرهای نمایشی، موسیقی و جشن‌های آیینی جشنواره، طیف گسترده فعالیت‌های نمایشی در فضاهای بیرونی مانند میادین، راه‌های عبور و مرور، مراکز تجمع مردم، کافه‌ها و فضاهای کمتر دیده شده، برنامه‌ریزی شده و تئاترهای محیطی، شورایی و دیگر گونه‌های اجرایی و شیوه‌های نمایش سنتی مانند نقالی و پرده خوانی، فرصت مناسبی برای ارائه موضوعات جشنواره در قالب هنرهای نمایشی ایجاد می‌کنند.

دبیر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد اضافه کرد: نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان در سه بخش و با تاکید بیشتر بر نقالی و پرده‌خوانی برگزار می گردد. ۳۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده‌است و از این تعداد ۱۰۰ اثر توسط هیات داوران به مرحله بازبینی خواهند رفت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.