همدان- رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: فضای انتخاباتی استان همدان به لحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است.

فضای انتخاباتی استان همدان به لحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است

به گزارش قدس آنلاین ،محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان صبح دوشنبه در جمع فرمانداران و مدیران اجرائی انتخابات استان همدان با اشاره به وجود فضای هماهنگی و همدلی بین مجموعه های اجرائی و قضائی اظهار کرد: انتخابات عرصه گسترده است که افراد مختلف در فضای مجازی و حقیقی ورود پیدا می کنند و لاجرم مشکلات و جرائمی نیز اتفاق خواهد افتاد اما آنچه ضرورت دارد اولویت دادن به اقدامات پیشگیرانه و ارشاد و توجیه افراد است تا حتی الامکان از تشکیل پرونده‌های قضائی جلوگیری گردد.

عدالتخواه بیان کرد: محیط استان بلحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است و باید با عملکرد مطلوب و سعه صدر این آرامش را حفظ کرد.

وی با اعلام تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه های سراسر استان اظهار کرد: در این شعب ویژه از قضات مجرب و بهره مند از توانایی و دانش لازم این حوزه استفاده شده تا در تعیین مصادیق رفتارهای مجرمانه و تطبیق آن با قوانین مربوطه دقت و ظرافت لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات دادگستری کل استان همدان در حوزه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را احصاء کردو گفت: آموزش های همگانی لازم در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای روز و متناسب رسانه ای در حال انجام است و افراد متخلف نیز در ابتدا دعوت و مورد توجیه و تذکر واقع شده اند تا برگزاری انتخابات به شکل قانونمند و موجه برگزار گردد.

عدالتخواه با اشاره بر اینکه هدف واحد  حفظ آرمان و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است افزود:  همدلی خوبی بین مجموعه ها حاکم است و اختلافی بین دستگاه های مختلف وجود ندارد.

 وی ادامه داد: در روز رای گیری  شورای تامین تشکیل و آماده هر گونه تصمیم گیری در خصوص مسائل احتمالی است و انشالله این انتخابات نیز برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب خواهد افزود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.