هنگ کنگ به دلیل تبعات کرونا، با کمبود رل دستمال توالت و مواد غذایی مانند برنج و ماکارونی و مواد ضدعفونی و شوینده روبه رو است.

وقتی پلیس ناچار می‌شود از دستمال کاغذی محافظت کند

دزدان رل‌ دستمال کاغذی در هنگ‌کنگ بازداشت شدند. این افراد با استفاده از سلاح سرد اقدام به دزدی کرده بودند. هنگ‌کنگ یکی از مناطقی است که به دلیل هراس از انتشار ویروس کرونا با کمبود کالاهای مصرفی و مواد غذایی مواجه شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم وعده‌های دولت، خرید دستمال کاغذی و برخی از اقلام دیگر در هنگ‌کنگ به تجارتی پرطرفدار تبدیل شده است.

فروشگاه‌ با صف‌های طولانی برای خرید این محصول مواجه‌اند و در بسیاری از مواقع به محض بازگشایی فروشگاه در اوایل صبح با اتمام موجودی قفسه‌ها مواجه می‌شوند. در کنار رل دستمال توالت، مواد غذایی مانند برنج و ماکارونی و مواد ضدعفونی و شوینده در رتبه بعدی قرار دارند.

رل دستمال کاغذی به دارایی ارزشمندی در هنگ‌کنگ تبدیل شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

دستمال کاغذی هنگ کنگ

پلیس در این باره گفت: دزدی صبح دوشنبه در منطقه "مانگ کاک" در هنگ کنگ رخ داد. پلیس توانست یک راننده کامیون و سه نفر دیگر را در این رابطه دستگیر کند.

سخنگوی پلیس هنگ‌کنگ گفت: سه دزد چاقو به دست مسوول تحویل دستمال کاغذی به فروشگاه را تهدید کرده و دستمال کاغذی به ارزش 130 دلار آمریکا (1000 دلار هنگ‌کنگ) را به سرقت بردند.

شبکه "نو نیوز" هنگ‌کنگ گروهی از نیروهای پلیس را در حال پاسبانی از چندین جعبه بزرگ دستمال کاغذی نشان داد.

نگرانی ایجاد شده از شیوع ویروس کرونا در چین و هنگ‌کنگ باعث خریدهای بیش از حد مردم و نگرانی آنها از کمبود کالاهای اساسی است.

در سال 2003 و پس از شیوع ویروس سارس حدود 229 هنگ‌کنگی کشته شدند. با این وجود آمار رسمی کشته‌شدگان بیماری سارس در هنگ‌کنگ توسط مقامات سرزمین اصلی چین مخفی ماند و همین موضوع مقدمات بی‌اعتمادی مردم هنگ‌کنگ به مقامات را در شیوع کرونا رقم زده است.

از طرفی رهبر هنگ‌کنگی حامی پکن مورد خشم مردم هنگ‌کنگ قرار دارد و این منطقه در سال گذشته با تظاهرات گسترده و طولانی روبه‌رو شد.

مقامات شایعه‌های دروغین را در افزایش موج وحشت خود موثر دانسته و از پایداری تامین و تولید مواد غذایی می‌گویند.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.