اجرای طرح ساماندهی عرضه فلزات گران‌بها شامل جواهر، نقره و طلا در خراسان رضوی از سوی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان آغاز شد.

ساماندهی عرضه فلزات گران‌بها در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ساماندهی عرضه فلزات گران‌بها مانند طلا، نقره و جواهر در سه مرحله شامل اطلاع رسانی و شناسایی، اخذ تعهد و اجرای عملیاتی و اطلاعاتی تعریف شده است.

سعید سبزه محمدی افزود: در مرحله نخست این طرح هماهنگی لازم با اتاق اصناف مشهد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه‌های مرتبط با فلزات گران‌بها، اطلاع رسانی به فعالان این عرصه در نقاط مختلف شهر مشهد از طریق ارسال پیامک، نصب بنر و تراکت و صفحات اجتماعی جراید در حال انجام است.

وی ادامه داد: در هفته نخست اسفند ماه مرحله دوم این طرح در قالب اخذ تعهد از عرضه کنندگان فلزات گران‌بها در فرمت‌های مشخص آغاز خواهد شد که براین اساس عرضه‌کنندگان متعهد می‌شوند در خصوص عدم عرضه فلزات گران‌بها و زیورآلات قاچاق و ارایه محصولات داخلی همکاری لازم داشته باشند.

وی گفت: مرحله عملیاتی و اطلاعاتی این طرح نیز به صورت بازرسی مشترک دستگاه‌های اجرایی کاشف قاچاق ذیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با همکاری اتحادیه‌های مربوطه با اولویت مناطق آلوده و افراد فعال شناسایی شده در مراحل قبلی انجام خواهد شد.

کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: همزمان با این مرحله، اشراف اطلاعاتی بر سرشبکه‌های قاچاق و افراد فعال در این زمینه نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات ایجاد شده برای تولید زیورآلات در بازار، قاچاق آنها در بازار را مقرون به صرفه کرده و این موضوع به افزایش قاچاق و توزیع آن در بازار دامن زده و بازار تولیدکنندگان داخلی را کساد کرده است لذا طرح یاد شده برپایه درخواست تولیدکنندگان فلزات گران‌بها به منظور مقابله با قاچاق اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.