وزیر نفت تکمیل طرح انتقال نفت گوره به جاسک را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و گفت: تمام ورق‌های ترش و شیرین تولیدی شرکت فولاد اکسین را تا پایان این طرح خریداری می‌کنیم.

وزیر نفت: تکمیل طرح انتقال نفت گوره به جاسک در اولویت است

قدس آنلاین؛ بیژن نامدار زنگنه شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران صنعت نفت و فولاد در شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار داشت: جای خرسندی است که تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی عزم خود را برای به سرانجام رساندن طرح گوره جاسک در سال ۱۴٠٠ جزم کرده‌اند و روز به روز روند اجرای کار شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: باعث افتخار است که متخصصان و جوانان فولاد اکسین توانسته‌اند صنعت نفت را در شرایط تحریم از وارد کردن ورق‌های مورد نیاز بی‌نیاز کنند.  

وزیر نفت ادامه داد: امید است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و عزم جدی شرکت‌های پای کار در این طرح بتوانیم بدون هیچ مشکلی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابیم.

موارد مختلفی پیرامون همکاری و تعامل بیشتر در زمینه افزایش و رونق تولید میان شرکت‌های ملی نفت، فولاد اکسین و لوله سازان در این نشست مطرح شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این نشست، گزارشی از عملکرد این شرکت در یک سال اخیر با ارائه آمار و ارقام و تاکید بر ظرفیت‌های شرکت مبنی بر تولید بیشتر ارائه کرد.

وی افزود: شرکت در ۱٠ سال گذشته درگیر تولید ورق‌های ساختمانی بود که بهره کمی داشت اما این کارخانه به لطف طرح گوره به جاسک و اعتماد وزیر نفت توانست رکورد ۱۰ ساله تولید و صادرات را بشکند و برای نخستین بار در ایران ورق‌های مورد نیاز صنعت نفت را تولید کند.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین روز از سفر ۲ روزه خود به خوزستان پس از برگزاری این نشست به همراه جمعی از مدیران صنایع نفت و فولاد از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان بازدید کرد و سپس فاز دوم آزمایشگاه خوردگی این شرکت را که نقش اساسی در پیشبرد طرح گوره به جاسک دارد، با حضور او به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.