"همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران" با حضور افزون بر ۵۰۰ پزشک متخصص، استادان دانشگاهی و کارشناسان این حوزه از داخل کشور و نیز اروپا و آسیا روز گذشته طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران در مشهد برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر علمی همایش در این مراسم شعار این نشست علمی تخصصی را "مبارزه با سوء تغذیه بیمارستانی" اعلام و بیان کرد: در جریان این همایش سه روزه کارشناسان داخلی و خارجی شامل ۲۰ نفر از استادان خارجی فعال در حوزه تغذیه به ویژه از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان به بحث، تبادل‌نظر و ارائه مطلب پیرامون آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای بهبود خدمات تغذیه بالینی در بیمارستانها  می‌پردازند.  

دکتر عبدالرضا نوروزی افزود: ۲۵۰ مقاله از سوی متخصصان کشورهای مختلف به دبیرخانه همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران ارائه شد. از این میان ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و یا در قالب پوستر در جریان همایش ارائه می‌شوند.  
وی مهمترین محورهای همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران را "تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیمهای غذایی ویژه و بیماریها، روزه و سلامت، چاقی و درمان آن، کترینگ بیمارستانی، اعتباربخشی آموزشی، ارزیابی گروههای تغذیه دانشگاههای ایران و آمایش سرزمینی تغذیه بیمارستانی" برشمرد.  

عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه همچنین اظهارداشت: بررسیهای بالینی نشان داده مهمترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستانهای ایران سوءتغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای می‌باشد که رفع آن نیازمند بکارگیری آخرین فناوریهای دارویی و غذایی است.

وی افزود : طبق بررسی انجام شده هم‌اینک بطور میانگین ۳۵ درصد بیماران بستری در بیمارستانها دچار سوء تغذیه متوسط یا شدید هستند که این میزان در بخش مراقبتهای ویژه به بیش از ۵۰ درصد نیز می‌رسد.  
دکتر نوروزی "افزایش ابتلا به عفونت بیمارستانی، افزایش مدت زمان بستری و بهبودی دیرتر زخمهای ناشی از اعمال جراحی" را از تبعات سوء تغذیه برشمرد که نیازمند توجه بیشتر است.
همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه ایران شاخه خراسان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت تا ۳۰ بهمن ماه جاری در مشهد ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.