مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای در اظهاراتی با انتقاد از رئیس‌جمهور این کشور، جنایت واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده بزرگ ایرانی را اقدامی پرخطر توصیف کرد.

شرمن ترور سردار سلیمانی را اقدامی پرخطر خواند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی هرالد تریبون، وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما دوشنبه با بیان اینکه ترامپ در زمینه‌های متعدد فاجعه بار عمل کرده است گفت حمله برای به شهادت رساندن قاسم سلیمانی، اقدام پرخطری بود که آمریکا و ایران را در آستانه جنگ قرار داد.

او پیش از سخنرانی در نشستی رسانه‌ای با اعلام اینکه واشنگتن با به شهادت رساندن سردار سلیمانی واکنشی را در میان مردم ایران برانگیخت که به ضرر منافع آمریکاست، گفت: ”فکر می‌کنم ریسکی که رئیس جمهور کرد، استثنایی بود. فکر می‌کنم در مقطع بسیار پرخطری هستیم و بسیار به جنگ نزدیک هستیم.»

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای سپس  مدعی شد ترور سردار سلیمانی ”ممکن است به عنوان نوعی بازدارنده عمل کند؛ ما هنوز این را نمی‌دانیم. “

شرمن در بخشی دیگر از اظهاراتش به صراحت گفت که معتقد است دولت ترامپ در زمینه‌های متعدد، فاجعه‌بار عمل کرده است. او افزود هر رئیس جمهوری به دنبال گسترش قدرت اجرایی خود است، اما ترامپ این گونه تلاش‌ها را به ”اوج جدیدی“ رسانده است.

معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در بخشی از سخنان به این موضوع اشاره کرد که ترامپ، پیشبرد ارزش‌های آمریکا در جهان را دشوارتر کرده است. این سخن باعث شد بعضی‌ها در میان جمعیت او را هو کنند. او به سرعت در واکنش به این افراد گفت فکر نمی‌کند ترامپ رئیس جمهور مادام العمر باشد. 

شرمن با بیان اینکه از دور دوم ریاست جمهوری ترامپ نگران است، گفت: ”فکر می‌کنم اگر رئیس جمهور دوباره انتخاب شود، جهانی را که ترجیح می‌دهم، ایجاد نخواهد شد؛ جهانی با ائتلاف‌ها و شرکایی که برای مقابله با بعضی از دشوارترین چالش‌های پیش رویمان همکاری می‌کنند.“

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.