رشت- اگرچه هیچ‌یک از مسئولان استان گیلان تا این لحظه در خصوص غافلگیر شدن دستگاه اجرایی خود در برابر بارش‌ برف توضیحی ندادند اما به دلیل ایجاد موج انتقاد بابت عملکرد نامطلوب حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لذا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان استعفا داد .

«برف» مدیر کل راهداری گیلان را وادار به کناره گیری کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: از شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن تا سه‌شنبه ۲۳ بهمن در نقاط مختلف گیلان از ۷۰سانتی‌متر تا یک و نیم متر برف بارید.

بارش سنگین برف موجب شد تا جاده‌ها مسدود شود و مسافران بسیاری در مسیرهای منتهی به گیلان به‌ویژه حدفاصل رودبار به رشت در میان برف و سرما و کولاک گرفتار شوند.

متأسفانه بارش برف و غافلگیری مسئولان موجب شد تا در اکثر محورهای منتهی به رشت ترافیکی به طول ۲۰ کیلومتر در جاده‌ها شکل گرفته و خودروها زمین‌گیر شوند.

البته برف تنها حوزه راه را با خود درگیر نکرد بلکه از ۵۲ شهر این استان ۵۰ شهر در گیلان متأثر از بارش برف و باران با مشکلات ریزودرشت مواجه شدند.

برف برق ۲۵۰ هزار مشترک ، آب شرب ۵۰ روستای گیلان و ۱۲ هزار مشترک شهری استان و ۶۰ درصد سایت‌های ارتباطی، مخابراتی گیلان را به مدت طولانی قطع کرد.

مدیرکل راه و ترابری استعفا داد

بارش شدید برف  و درراه ماندن مسافران در جاده‌های اصلی و فرعی استان  و بحران ایجادشده در ستاد بحران موجی از انتقادات را به دنبال داشت تا آنجا که امام‌جمعه رشت نیز در جلسه‌ای با همین موضوع و در دفتر خود از  مسئولان خواست تا بدون هیچ عذر و بهانه‌ای قصور خود را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به نیازها و مشکلات مردم شد و اظهار کرد: مسئولان گیلان بپذیرند که انتقاد مردم، به‌حق است، مسئولان از روند خدمات‌رسانی از مردم عذرخواهی کنند.

اگرچه در ۵ روز ه نخست بحران درحالی‌که مسئولان قدرت وصل کردن انشعابات برق و آب را نداشتند اما هیچ مسئولی در این راستا در مقام عذرخواهی از مردم برنیامد اما به‌محض عادی شدن وضعیت منطقه مسئولان کم‌کم به‌واسطه روابط عمومی‌ها باری دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز خود را در وصل کردن انشعابات رسانه‌ای کردند و هم چنان این سؤال که چرا این استان با بارش برف دچار چنین بحرانی شد پاسخی به مردم داده نشد!

اگرچه هیچ‌یک از مسئولان تا این لحظه در خصوص غافلگیر شدن دستگاه اجرایی خود در برابر بارش‌ها توضیحی ندادند اما به دلیل ایجاد موج انتقاد بابت عملکرد نامطلوب حوزه راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای لذا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان استعفا داد .

در همین راستا طی مراسمی که درآخرین‌ روز های بهمن‌ماه با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد ، سبحان‌الله علی پور به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان  معرفی و از خدمات محمدرضا نازک‌کار مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

گفتنی است تا تعیین تکلیف پست مدیرکل جدید، معاون فنی به‌عنوان سرپرست این اداره کل منصوب‌شده و مهندس نازک‌کار با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا زمان بازنشستگی به‌عنوان مشاور رئیس سازمان در روسازی و آسفالت منصوب‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.