خوزستان- وزیر نفت گفت:حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در برنامه وزارت نفت است و جهاد دانشگاهی خوزستان در بحث ساخت برخی از قطعات از جمله مته‌های حفاری اقدامات خوبی انجام داده است.

وزارت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ بیژن زنگنه وزیر نفت در سفر خود به استان خوزستان صبح امروز ۲۹ بهمن ماه در اهواز و در آیین افتتاح و راه‌اندازی دکل حفاری ۷۲ فتح ساخت جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت بود که امروز محقق شده است عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشور برای سال‌های طولانی به تجهیزات حفاری و جنبی آن نیازمند هستیم.

زنگنه ساخت یک دکل نفتی را دارای اهمیت ویژه ای خواند و اشاره کرد: یک دکل یک کارخانه سیار است که می‌توان آن را از جایی به جای دیگر انتقال داد. جهاد دانشگاهی برای موفقیت در ساخت دکل سرسختانه عمل کرد.

وی از جهاد دانشگاهی تقاضا کرد کار را ادامه و عمق ساخت را بیشتر کنند وخبرداد: علاوه بر بحث ساخت دکل، بحث تعمیر و سایر موضوعات را دنبال خواهیم کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اهواز بعد از اصفهان و اراک از نظر تجهیزات صنعتی یکی از قطب‌های مهم کشور است، اظهار کرد:حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در برنامه وزارت نفت است و جهاد دانشگاهی خوزستان در بحث ساخت برخی از قطعات از جمله مته‌های حفاری اقدامات خوبی انجام داده است.

زنگنه با تاکید بر این مهم که روزهای تحریم ها با تدبیر نظام و مقاومت مردم می‌گذرد، تصریح کرد: باید از تحریم به عنوان فرصت استفاده کرد، اگر دکل با استانداردهای بین‌المللی بسازیم می توانیم دکل و خدمات مرتبط با آن را صادر کنیم واز فرصت‌ها بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.