معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به راه اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی با محوریت معاونت خدمات شهری در شهرداری مشهد، از پیشگام بودن مشهد در این حوزه در سطح کشور خبر داد.

مشهد پیشگام در پیشبرد اهداف شهر ترمیمی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر افزود: عدالت ترمیمی ضرورتا به معنای حذف تنبیه و مجازات نیست بلکه قصد آن حل اختلاف بین مردم از طریق صلح، سازش و پوشش تمامی مشکلات ایجاد شده از جرم وتخلف است، به عبارت بهتر در این رویکرد، مسئله حل مشکل ایجاد شده، نتایج آن و امتناع سازی و متنبه سازی متخلف است و هدف سزادهی متخلف نیست.

وی افزود: اساس این عدالت تغییر نگرش نسبت به جرائم، تخلفات، اختلافات شهری و توسعه فرهنگ مدارا، گفت وگو و همدلی است.

یعقوبی گفت: توسعه فرهنگ گفت و گو میان شهروندان با مدیریت شهری از دیگر اهداف ایجاد این دبیرخانه است که در این خصوص می توان به برگزاری همایش های توجیهی با اداره کل آموزش و پرورش درخصوص مدرسه ترمیمی، همایش توجیهی در دانشگاه ها در خصوص دانشگاه ترمیمی، برگزاری همایش توجیهی با کانون وکلای دادگستری در خصوص وکلای ترمیمی، برگزاری همایش با گروه های مردم نهاد(سمن ها) در خصوص سمن های ترمیمی و نیز شهرداری ترمیمی، پلیس ترمیمی، وکلای ترمیمی و ... است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: هم اکنون درصدی از بودجه مدیریت شهری صرف پوشش تخلفات در شهر(جمع آوری زباله، سدمعبر، و ...) می شود که در راستای رفع این معضلات، اولین اتاق فکر ترمیمی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این دبیرخانه علاوه بر تمرکز فعالیت ها، محلی برای پشتیبانی و حمایت علمی اعضای این دبیرخانه است و این بدین معنا می باشد که تمامی سیاست ها، فرهنگ سازی ها در این باره از این حوزه ابلاغ و طبق ساختار اداراتاجرا می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز می توانند با ارائه پیشنهادات خود دبیرخانه را در توسعه این فرهنگ یاری نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.