رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان از فعالیت یک سامانه بارشی قوی همزمان با یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی خبر داد.

خراسانی ها برای انتخاب نمایندگان مجلس از چتر استفاده کنند

یحیی قاینی پور در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، عنوان کرد: براساس مدل ها و نقشه های هواشناسی از بعدازظهر پنج شنبه، اول اسفند ماه سامانه قوی بارشی از سمت غرب استان وارد شده و به تدریج تمامی نقاط خراسان رضوی را تحت پوشش قرار خواهد داد. این سامانه تا بعدازظهر جمعه در استان فعال است.

وی افزود: بارش ها در نواحی غرب و شمال غرب خراسان رضوی بسیار بیشتر از دیگر مناطق است. شهرستانهایی مانند سبزوار، جوین، جغتای، درگز و قوچان بیشتر تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب در آن مناطق بسیار زیاد است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها، این سامانه، یک سامانه گرم بوده و به همین دلیل بیشتر بارشها به صورت باران خواهد بود.

قاینی پور یادآور  شد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی در استان، وزش باد نیز شروع شده و شهرستانهای غربی بویژه سبزوار را به شدت در بر خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که فعالیت این سامانه در شهرستان های نیمه جنوبی استان چگونه خواهد بود گفت: شدت بارش ها در نیمه غربی استان بسیار بیشتر از دیگر مناطق است و این منحصر به شهرستان های شمالی استان نیست. براساس پیش بینی ها، علاوه بر سبزوار دیگر شهرستانهای نیمه غربی خراسان رضوی مانند بردسکن و کاشمر نیز با باران شدید مواجه خواهند بود. وضعیت بارش ها در نواحی مرکزی و شرقی استان، ملایم است.

وی بیان داشت: در مشهد نیز این سامانه از پنجشنبه شب شروع به فعالیت کرده و تا جمعه بعدازظهر ادامه خواهد داشت. بارش ها در مشهد به صورت باران ملایم خواهد بود. با توجه به اینکه سامانه بارشی سرد نیست، دمای هوا کاهش قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و تنها موضوع مهم و قابل توجه، بارش باران در روز جمعه است که با انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همزمان گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.