اصفهان- حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج‌تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.

اصفهان برای حضور پر شور آماده می شود

قدس آنلاین-گروه استان ها:  انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانون‌مداری و بی‌طرفی، انسجام ملی»  دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی به همراه نماینده ارامنه روز جمعه دوم اسفند امسال هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج‌تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.

۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ روی به‌صورت قطعی و با تائید هیئت‌های اجرایی در استان آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند و ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری این دوره از انتخابات هستند. ‌

در این دوره از انتخابات، یک هزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که سرانجام دست‌کم ۳۸۰ نامزد تائید صلاحیت شدند و باهم رقابت می‌کنند.

همچنین دست‌کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان افزون بر پنج‌میلیون‌نفری اصفهان واجد شرایط رای دادن هستند.

شعارهای انتخاباتی این دوره

تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی آغازشده که برخی از نامزدها با شعارهایی دور از حد و اندازه خود، به دنبال کسب رأی و به‌دقت آوردن کرسی مجلس هستند.

این افراد در قالب فضای مجازی و حقیقی، اهداف خود را با شعارهای فریبنده که خارج از اختیارات قوه مقننه کشور و در حیطه وظایف قوه مجریه و قضاییه است، بیان می‌کنند.

وعده برخورد با اختلاس گران یا اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی ازجمله "ساختن ایرانی نو"،"شناسایی و اخراج مفسدان بزرگ اقتصادی و ایرانی آباد و آزاد، تلاش برای آزادی،  ... ازجمله وعده‌هایی است که برخی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در بنرها، بروشورها، سخنرانی‌ها یا در مطالب فضای مجازی ارائه می‌دهند.

 نامزدهایی که به بیان شعارهایی جذاب و خارج از محدوده وظایف خود می‌پردازند، فقط به دنبال برنده شدن در کارزار سیاسی انتخابات و از دور خارج کردن رقبای خود هستند این در حالی است که ارائه و سردادن شعارهایی به‌دوراز اختیار افراد، درواقع موجب اغفال و فریب شهروندان می‌شود.

اکثر نامزدها تمایل دارند تا با شعارها و تبلیغات خاص خود در میان مردم شناخته شوند و رأی‌دهندگان نیز بر اساس آن جذب برنامه‌های این کاندیداها شوند و به آن‌ها رأی دهند.

آماده برای حماسه‌ای دیگر

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بابیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۴۷۹ صندوق ثابت و ۳۵۷ صندوق سیار در همه شهرستان‌های این استان نظر گرفته‌شده است اظهار می‌کند: با توجه به نقل و انتقالاتی که بین حوزه انتخابیه درون استان و بیرون از استان صورت گرفته است درمجموع ۳۸۰ نفر از استان در عرصه رقابت باقی ماندند البته امکان دارد تا پایان تبلیغات تعداد انصرافی ‌دهندگان افزایش پیدا کند.

به گفته حیدر قاسمی ۳۸۰ نامزد انتخاباتی از استان اصفهان برای ۱۶ حوزه انتخابیه و ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس به رقابت می‌پردازند.

قاسمی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رأی با احتساب حوزه اقلیت‌های دینی وجود دارد، ادامه داد: بر اساس آمار وزارت کشور کل واجدان شرایط از استان اصفهان سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که آمار شهرستان به‌صورت تفکیکی ارائه نشده است.

وی درباره کارت ملی واجدان شرایط اخذ رأی اظهار داشت: ملاک عمل برای اخذ رأی، کارت ملی بوده اما گواهی کارت ملی هم پذیرفته می‌شود و افرادی که با مراجعه به ثبت‌احوال گواهی و رسید کارت ملی را دریافت کرده باشند مشکلی برای رأی دادن ندارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تا امروز تعرفه‌ها به‌صورت کامل توزیع‌شده و دستگاه‌های احراز هویت برای تمام شعب اخذ رأی به‌علاوه ذخیره بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی دستگاه‌ها تأمین‌شده و تحویل فرمانداری‌ها و حوزه‌های اصلی انتخابات شده است.

حیدر قاسمی با اشاره به این موضوع که شعب سیار بیشتر در شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر و مسیرهای سخت گذر وجود دارد ادامه می‌دهد: همچنین صندوق سیار در شهر اصفهان برای اماکن مختلف همچون پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان صندوق سیار در نظر گرفته‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.