مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست هم‌اندیشی بانوان قرآنی خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰ درصد مخاطبان برنامه‌های قرآنی در سطح کشور بانوان هستند و طبق آماری که در سازمان دارالقرآن وجود دارد، میزان مشارکت در آزمون‌های حفظ قرآن برای بانوان حدود ۸۰ درصد است.

بیش از ۷۰ درصد مخاطبان برنامه‌های قرآنی بانوان هستند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قره‌شیخلو، مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست هم‌اندیشی بانوان قرآنی خراسان رضوی به‌منظور استفاده از ظرفیت‌ها برای مسابقات بین‌المللی قرآن که در اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی برگزار شد، گفت: گروه بانوان چند دوره است که به مسابقات بین‌المللی اضافه شده و ما امیدواریم در این دوره متفاوت از دوره‎های گذشته شاهد یک فضای به یادماندنی باشیم. مسابقات بین‌المللی قرآن ظرفیت خوبی برای ایجاد فضای قرآنی در سطح کشور دارد و امیدواریم با ظرفیت ویژه خراسان رضوی تفاوت ویژه‌ای نسبت به گذشته احساس شود.

قره‌شیخلو گفت: بیش از ۷۰ درصد مخاطبان برنامه‌های قرآنی در سطح کشور بانوان هستند و طبق آماری که در سازمان دارالقرآن‌الکریم وجود دارد، میزان مشارکت در آزمون‌های حفظ قرآن کریم برای بانوان حدود ۸۰ درصد است و این حاکی از ظرفیت قرآنی خوب بانوان در جمهوری اسلامی است.

مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ۲۰ شرکت‌کننده بانو حاضر خواهند بود و این افراد به مدت یک روز و نیم در مشهد به رقابت خواهند پرداخت و ما امیدواریم بتوانیم در زمان برگزاری از ظرفیت قرآنی بانوان به‌خوبی استفاده کنیم.

خیمه‌های قرآنی برای بانوان در شهر مشهد

وی با اشاره برنامه‌های حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مشهد اضافه کرد: محافل قرآنی در سطح استان و خیمه‌های قرآنی در سطح شهر و حاشیه شهر مشهد از جمله برنامه‌های اجرایی در حاشیه مسابقات است و ما در نظر داریم تا برنامه‌هایی با محوریت بانوان در سطح استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شود، برگزاری محافل قرآنی با همکاری اتحادیه قرآنی خراسان رضوی و با استفاده از ظرفیت مهمانان و بانوان قرآنی از جمله همین برنامه‌هاست.

قره‌شیخلو ادامه داد: ما می‌خواهیم در این رویداد قرآنی میزبان بانوان قرآنی و افراد مأنوس با قرآن در مسابقات باشیم که این امر باعث افزایش کیفیت مسابقات می‌شود، باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت مناسبی در سالن‌ها حضور داشته باشند و از طرفی مخاطبان و حاضران مورد تکریم قرار گیرند.

وی بیان کرد: نحوه برگزاری مسابقات قرآن با همکاری قرآنیان باید به نحوی باشد که مخاطب احساس کند به این مسابقات توجه ویژه شده است، در شهر مقدس مشهد یک شبکه قرآنی بزرگ وجود دارد، با توجه به ارتباطات و تعاملات در جلسات و مؤسسات قرآنی هر فعال قرآنی می‌تواند یک رسانه برای این مسابقات باشد.

مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: با وجود اساتید و چهره‌های قرآنی در شهر مشهد که مهد قرآن و اساتید قرآنی کشور است وضعیت برگزاری مسابقات متفاوت خواهد بود، امسال باید یک تصویر خاص از همراهی قرآن و عترت در ذهن مهمانان و مردم ما ایجاد شود، اتکای ما در رسیدن به این مهم، قرآنیان هستند.

قره‌شیخلو گفت: این مسابقات اگر باعث ارتباط هرچه بیشتر مردم با جلسات قرآن و جذب مخاطب قرآنی در سطح استان و کشور شود می‌توانیم بگوییم به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم، البته مسابقه محدودیت‎های خود را دارد اما باید با برنامه‌ریزی، حداکثر بهره‌برداری از این رویداد را مدنظر داشته باشیم.

در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ضمن بیان توضیحاتی اظهار کرد: تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن پس از اجرا و اتمام مراحل انتخابات پیش‌رو در کشور آغاز می‌شود، موج اصلی فعالیت‌های رسانه‌ای این رویداد قرآنی در راستای تبلیغ هرچه بیشتر از فروردین‌ماه آغاز خواهد شد.

نظرات بانوان قرآنی خراسان رضوی در اجرای مسابقات

بانوان قرآنی حاضر در این جلسه هم‌اندیشی نیز هر یک به بیان نکات و نظرات خود در رابطه با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در شهر مشهد پرداختند و نکاتی از جمله استفاده از ظرفیت جلسات قرآنی شهر مشهد و دعوت از اساتید قرآنی این شهر در هیئت داوران این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن را خواستار شدند.

استفاده از مسابقات برای ارتباط هرچه بیشتر قرآنیان، درخواست برنامه‌ریزی صحیح و منظم در اجرا، اطلاع‌رسانی مناسب و ارتباط هرچه بیشتر با مراکز علمی، دانشگاه‌ها و مدارس، فعالیت قابل‌قبول در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های قرآنی متناسب با سن مخاطبان به‌ویژه کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره‌های محتوامحور برای مخاطبان از دیگر تأکیدات بانوان قرآنی در این نشست هم‌اندیشی بود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.