رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر "اجازه ادامه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم" گفت: تصمیم اجلاس اف‌ای‌تی‌اف تأثیری در روابط و معاملات ما نخواهد داشت.

 همتی در پاسخ به احتمال رسیدن دلار به بالای ۲۰ هزار تومان: آرزو بر جوانان عیب نیست!

قدس آنلاین؛ عبدالناصر همتی در حاشیه ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع نظام بانکی در خدمت تولید در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برنامه بانک مرکزی برای مدیریت نوسانات اخیر در بازار ارز چیست گفت: قبلاً هم گفته‌ام که این نوسانات ادامه‌دار نخواهد بود؛ برخی به‌خاطر اجلاس آتی اف‌ای‌تی‌اف تلاش می‌کنند التهابی در بازار ارز ایجاد کنند ولی همان‌طور که گفتم تصمیم اجلاس اف‌ای‌تی‌اف تأثیر معناداری در بازار ارز نخواهد داشت.

وی با اشاره به برخی خبرها و اظهارنظرهای دلال‌های ارزی مبنی بر اینکه سد مقاومت دلار ۱۴هزارتومانی شکسته شد، گفت: ظرف یک سال قبل ۳ بار این سد مقاومت شکسته شد ولی باز با مدیریت بانک مرکزی تعادل به بازار برگشت و باز هم این اتفاق می‌افتد.

رئیس‌کل بانک مرکزی به افرادی که قصد ورود به بازار ارز را دارند توصیه کرد که ریسک دارایی‌های خود را هم در نظر بگیرند.

* تصمیم اف‌ای‌تی‌اف هیچ اثری در روابط تجاری ایران نخواهد داشت

همتی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی نظارت کامل و کافی در بازار ارز دارد در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند اگر اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود حتی ارتباطمان با کشورهای دوست نیز از بین می‌رود گفت: هر کسی یک نظری دارد؛ این‌که چه اتفاقی خواهد افتاد هنوز معلوم نیست. احتمال هست که بگویند ایران وارد لیست سیاه شود ولی احتمال قوی‌تر این است که این کار را انجام ندهند چون بعید است خودشان وارد این مسیر شوند.

وی افزود: قبلاً هم گفته‌ام هر اتفاقی درباره اف‌ای‌تی‌اف بیفتد از آنجایی که ۹۰ درصد معاملات تجاری ما از مسیرهای تحریم‌ناپذیر انجام می‌شود نمی‌تواند تأثیری در این مقطع در بازار ارز و روابط تجاری ما داشته باشد.

وی با طرح این سؤال که "آیا فکر می‌کنید بانک‌های دنیا با ما همکاری می‌کنند؟" ادامه داد: به‌خاطر تحریم آمریکا و فشاری که آمریکا به کشورهای دوست ما وارد می‌کند خیلی از بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند ولی چگونه از ابتدای سال ۳۵.۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات انجام شده است؟ همین مسیر را باز هم ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: تأثیری که همه فکر می‌کنند با تصمیم اجلاس اف‌ای‌تی‌اف اتفاق نخواهد افتاد هرچند هنوز هم فکر نمی‌کنم این تصمیم اشتباه را بگیرند ولی باید صبر کنیم.

همتی در پاسخ به این سؤال که آیا سوداگران دیگر نباید منتظر دلار بالای ۲۰ هزار تومان باشند گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.