سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا در حالی که از تمامی کشورها جاسوسی می‌کند، آن‌ها را به حملات سایبری متهم می‌کند.

چین: آمریکا امپراتور هکرها در دنیاست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا در حالی کشورهای دیگر را متهم به جاسوسی از خود می‌کند، که خود امپراتور هکرها در دنیاست.

در پی افشای جاسوسی سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا از صدها کشور، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت دولت آمریکا سرقت‌های سایبری را در مقیاس بزرگ، سازمان یافته و به طور غیرمجاز صورت می‌دهد و از دولت‌ها، نهادها و افراد خارجی جاسوسی می‌کند و این واقعیتی است که از پیش برای همه شناخته شده است.

گنگ شوانگ یادآور شد اقدامات جاسوسی آمریکا که نقض قوانین بین المللی بوده و اعتماد میان آمریکا و دیگر کشورها را زیر سوال می‌برد، توسط افشاگرانی همانند ادوارد اسنودن و ویکی لیکس برملا شده است. علاوه بر این آمریکایی‌ها روزانه میلیاردها تماس تلفنی از سراسر دنیا را گردآوری کرده و حتی پیش از این افشا شد که این کشور از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز جاسوسی کرده است.

این مقام وزارت خارجه چین یادآور شد که آمریکا هیچگاه توضیحی درباره این افشاگری‌ها نداده است.

هفته گذشته روزنامه واشنگتن پست گزارش داد آمریکا از دهه ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۰۰ با کمک یک شرکت سوئیسی از ارتباطات ایمن مربوط به ۱۲۰ کشور جاسوسی کرده است.  بنا به نوشته راشاتودی، آمریکایی‌ها این عملیات را به عنوان «کودتای اطلاعاتی قرن» توصیف کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.