رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: همه دستگاه‌ها در راستای ترویج مشارکت مردم در امر انتخابات تلاش کنند.

همه دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین،حسن جعفری در جلسه ستاد انتخابات  خراسان رضوی که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، نهادهای قانونی، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان‌ انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.

وی گفت: کلیه دستگاه‌ها در راستای ترویج مشارکت مردم در امر انتخابات امکانات خود را در این ۲ روز باقی مانده به کار گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان رسانه‌های استان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا در یک فضای عمومی، بیوگرافی نمایندگان داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی را در رسانه‌های خود برای مردم منتشر کنند.
جعفری در ادامه به مزایای دستگاه الکترونیکی احراز هویت برخط پرداخت و تبیین کرد: یک فیلم آموزشی در خصوص نحوه ورود به شعب اخذ رای و فرآیندهای انتخابات با همکاری صدا و سیما تهیه شده است که در آن کارکرد استفاده از این دستگاه به صورت فنی و فیزیکی به تصویر کشیده شده و تا روز اخذ رای به شکل متداول پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه دغدغه‌ای برای حوزه تامین امنیت انتخابات در خراسان رضوی وجود ندارد، ادامه داد: در راستای ارتقای امنیت انتخابات، پنجشنبه هفته جاری آخرین وضعیت امنیتی استان رصد و تست خواهد شد و همچنین فردا جلسه شورای تامین استان هم ویژه انتخابات برگزار می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وظایف اعضای ستاد انتخابات استان در ایام پیش رو، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد انتخابات استان، باید آخرین اقدامات کمیته‌های خود را به کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ارائه دهند تا اطلاع رسانی خوبی پیرامون فعالیت‌ها حول محور انتخابات در خراسان رضوی صورت بگیرد.
جعفری افزود: مشارکت مردم استان در انتخابات خوب پیش بینی شده است و اگر اطلاع‌رسانی به صورت مداوم از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران صورت گیرد، آمار مشارکت مردم انشاءالله حتی از دور قبل هم افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.