تعدادی از دانش‌آموزان با راه‌اندازی پویشی با عنوان "نه به انتگرال آری به زندگی" از حذف این مبحث از کتاب ریاضی دبیرستان استقبال کردند!

 استقبال دانش‌آموزان از حذف "انتگرال" + عکس

قدس آنلاین؛ جمعی از دانش‌آموزان با راه‌اندازی پویشی از حذف انتگرال از کتابهای درسی استقبال کردند.

آنها با ایجاد پویش " نه به انتگرال، آری به زندگی" از حذف انتگرال از کتاب ریاضی پایه دوازدهم استقبال کردند.

بحث حذف انتگرال از کتاب ریاضی پایه دوازدهم دانش‌آموزان به دلیل آنکه انتگرال، یکی از مهمترین مفاهیم پایه‌ای علم ریاضیات است با واکنش‌ها و انتقادات مختلف به ویژه از سوی دانشگاهیان و اساتید رشته ریاضی همراه شد.

همچنین در سوی دیگر ماجرا دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از مدارس قرار دارند که حالا آنها بزرگترین قربانی حذف انتگرال از کتابهای درسی و ناهماهنگی میان وزارت آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در این عرصه هستند.

دانشجویان ورودی ۹۸ رشته‌های مهندسی که نخستین فارغ‌التحصیلان نظام جدید آموزشی محسوب می‌شوند، می‌گویند در ترم اول در این زمینه دچار مشکل شدند چون در مدرسه انتگرال را نخوانده‌اند اما اساتید دانشگاه از آنها توقع دارند با انتگرال آشنا باشند، ظاهراً بین آموزش وپرورش و آموزش عالی در این رابطه هماهنگی نبوده است.

مفهوم انتگرال به طور کامل در سرفصل‌های آموزشی عالی قرار دارد

با این وجود محمدرضا سیدصالحی سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات و فنی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به این اعتراض‌ها به تسنیم گفت:‌ با وجود اینکه یکی از معیارهای تعیین محتوای کتاب‌ های درسی متناسب بودن آن با اهداف رشته‌های دانشگاهی است اما این تنها معیار موجود نیست و طبیعتاً اهداف مدنظر برنامه درسی مدرسه‌ای بر اهداف آموزش عالی اولویت دارد.

وی افزود: مشخصاً در مورد مفهوم انتگرال لازم به ذکر است که این مفهوم یکی از مفاهیمی است که به طور کامل در فصل‌های آموزش عالی قرار دارد و اساتید دانشگاه به این دلیل که دانشجویان از دوران مدرسه با مفهوم انتگرال آشنایی دارند، سرفصل آموزشی را به طور کامل رعایت نمی‌کنند اما محتوایی که در گذشته در کتاب‌های ریاضی دبیرستان درباره انتگرال وجود داشت تضمین نمی‌کرد که این سرفصل در دانشگاه به طور کامل ارائه نشود.

در ادامه تصاویر برخی دانش‌آموزان در حمایت از حذف انتگرال را مشاهده می‌کنید:

کتاب های درسی , دانش‌آموزان , وزارت آموزش و پرورش ,

کتاب های درسی , دانش‌آموزان , وزارت آموزش و پرورش ,

کتاب های درسی , دانش‌آموزان , وزارت آموزش و پرورش ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.