سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در بهمن ماه سال جاری بیش از 12 هزار نسخه کتاب از محل مازاد کتابهای اهدایی را به 40 مرکز علمی و آموزشی درخواست کننده منابع در سطح شهر مشهد اهدا کرد.

اهدای12 هزارجلد کتاب به 40مرکز علمی و آموزشی

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار داشت: در نقشه راه فرهنگی آستان قدس رضوی توجه به موضوع کتاب و کتابخانه از دیر باز مورد توجه بوده و براساس این راهبرد اصولی، یکی از معتبرترین و بزرگترین کتابخانه‌های ایران و به جهاتی منطقه و جهان اسلام در اختیار این آستان نورانی قرار دارد.
وی تاسیس یا مشارکت در راه اندازی بیش از 50 باب کتابخانه در مشهد و سایر شهرستان‌ها را در راستای توجه به موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.
حسینی توجه به ظرفیت‌های مردمی و خیرین را یکی از روش‌های تجهیز کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: بر این اساس آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی ویژه مسیر اهدا و نذر کتاب را فراهم کرده به صورتی که بانیان، واقفان و ناذران بتوانند کتاب‌های خود را به سازمان کتابخانه‌ها اهدا کنند تا این کتاب‌ها بعد از ممیزی و انجام کارهای محتوایی به مراکزی که به این منابع احتیاج دارند ارسال شود.
وی به آماری در خصوص مراکز متقاضی دریافت کتاب اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون به بیش از 150 مرکز آموزشی و فرهنگی که متقاضی دریافت کتاب بودند کتاب اهدا شده است.
حسینی تامین نیازهای مراکز درخواست کننده بر اساس اولویت های فرهنگی و مطالعاتی را یکی از برنامه های این سازمان در سال جدید عنوان کرد و گفت: سازمان کتابخانه‌ها در نظر دارد در سال آتی بخشی از اعتبارات خود را به تامین منابع درخواستی اختصاص داده و واقفان و بانیان خیر نیز در راستای تحقق این مهم می‌توانند با این سازمان همکاری کنند.
گفتنی است طی سال 98 از سوی سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از 60 هزار نسخه کتاب و مجله به 150مرکز در مشهد وشهرستان‌ها اهدا شده و بیش از 65 هزار نسخه کتاب در امانت بلند مدت قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.