رئیس جمهور با بیان اینکه ما پای صندوق می رویم تا بهترین ها را برای مجلس انتخاب کنیم، گفت: آمریکا علی رغم همه کارهایی که انجام داده است در برابر «برجام» ناتوان است.

روحانی: آمریکا در برابر «برجام» ناتوان است/ بهترین‌ها را برای مجلس انتخاب کنیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه مردم بارها با حضور همه جانبه خود حماسه آفریده اند، اظهار داشت: از آغاز سال در روزهای اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، یک حضور همه جانبه مردم توانست کاری کند که در مدت کوتاهی سیل زدگان به خانه خود برگردند و دولت هم متعهد شد تمام ابنیه آسیب دیده را تا پایان امسال به سرانجام برساند.

وی افزود: در آبان ماه هم مردم ایران در برابر حوادثی که دشمنان می‌خواستند از آن حوادث، سوء استفاده کنند، در همان روزهای ابتدایی به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی،  وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود را خلق کردند و آن جلوه‌های زیبا را ساختند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مساله شهادت سردار سلیمانی مردم کار اعجاب آوری انجام دادند و با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه ما بود، گفت: کسی فکر نمی‌کرد بین مردم و نیروهای مسلح آنقدر ارتباط نزدیک باشد و کسی نمی‌دانست مبارزه با تروریسم آنقدر مهم باشد؛ هیچ کسی فکر نمی‌کرد که امنیت منطقه و همسایگان برای مردم این همه اهمیت دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما پای صندوق می رویم تا بهترین ها را برای مجلس انتخاب کنیم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین را بررسی و تصویب می‌کند، لوایح‌ دولت به آنجا فرستاده می‌شود و به وزرای ما آنجا رأی داده می‌شود. آنها به نوعی بر دستگاه و کار اجرایی نظارت دارند و تحقیق و تفحص و استیضاح و سوال به عهده آنها است.

وی مجلس را در ایران مجلس قدرتمند برشمرد و با بیان اینکه امام(ره) از ابتدا عنایت خاصی به مجلس داشت، ادامه داد: کسی نگوید هرکسی می‌خواهد انتخاب شود چراکه هم حزبی ها و دوستان من تائید صلاحیت نشده اند.در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم و باید این تحریم را بشکنیم؛ اما چه کسی باید این کار را  انجام دهد؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند، قوه قضائیه هم به تنهایی نمی‌تواند، باید همه با هم کنار هم قرار بگیریم، دولت با مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس برای ما مهم است، عنوان کرد: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، اگر بناست تحریم برداشته شود که باید این کار را در حد توان انجام دهیم. اگر بناست تولید افزوده شود، اگر بناست در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم راهش چیست؟ راهش کار دولت و مجلس و هماهنگی با هم است. امروز در مسایل اقتصادی نیاز داریم که هم با مجلس فعلی‌،(مجلس دهم) و هم فردا با مجلس یازدهم‌ ، با هم مشکلات را حل کنیم.

روحانی افزود: اگر می‌خواهیم موانع تولید را برداریم، بعضی‌جاها نیازمند قانون هستیم و بدون قانون نمی‌شود کاری کرد، اگر می‌خواهیم به تولید تحرک ببخشیم، بعضی از جاها نیاز به قانون داریم، اگر می‌خواهیم در مسیر تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان و در مسیر علم و دانش اقداماتی انجام دهیم، همه با هم و در کنار هم هستیم.

وی با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه و مجلس باید با هم در کنار هم قرار بگیرند، گفت: آمریکا علی رغم همه کارهایی که انجام داده است در برابر «برجام» ناتوان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس در همه امور مردم حق قانونگذاری واظهارنظر دارد و ما باید در کنار هم بتوانیم مسائل را حل کنیم، تاکید کرد: برخی از مسائلی که امروز در جامعه ما مثل رانت و فساد هست که مردم  بسیار نگرانند و حق با آنهاست، اساسا انقلاب اسلامی شد تا مردم عدالت، پاکی و اخلاق را ببینند. پایان همه چیز اخلاق است. اخلاق آخر همه این قیام، نهضت، حرکت، انقلاب، تلاش، کوشش، جهاد و میدان جنگ است و اگر اخلاق درست شد همه درست است و اگر درست نشد همه آنها کم ارزش یا بی ارزش است.

روحانی با تاکید بر اینکه آن جهاد مهمی که برای شما باقی مانده، میدان جنگ و مبارزه با آمریکا و استکبار و تروریسم نیست، از آنها بالاتر جهاد اکبر است، گفت: جهاد اکبر یعنی همان اخلاق حسنه و مبارزه با هوای نفس است و آن هدف نهایی ما است. اگر هدف نهایی ما جامعه پاک و حیات طیبه است پس راه آن این است که ما با فساد، رانت و با همه این مشکلات بجنگیم  و مبارزه کنیم

وی گفت: ما لوایح مهمی را برای شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع به مجلس شورای اسلامی دادیم. اینها را باید با هم بنشینیم و تصویب کنیم. ممکن است برخی از آنها در همین مجلس تصویب شود و برخی از آن برای مجلس بعدی بماند پس همه با هم باید در این زمینه تلاش کنیم و این برای ما مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ کس هم نمی تواند بگوید که تحریم اثر ندارد، اظهار داشت: اینکه گفته شود تحریم هیچ اثری ندارد و دولت باید قوی باشد، این به معنای تنزیه آمریکا و بالاترین حمایت از آمریکا است. آن کسی که می گوید تحریم اثر ندارد یعنی حامی آمریکا است یعنی از آمریکا حمایت می کند و می گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.

روحانی ادامه داد: این حرف، هم دروغ و هم خلاف واقعیت است و هم حمایت از آمریکا است. تا ما درد را نشناسیم، درمان را نمی توانیم بشناسیم و اگر کسی دستش درد می کند، پایش را درمان کنیم، این دست خوب نمی شود. باید بشناسیم که درد کجا است و همانجا سراغ درد برویم و آن را درمان کنیم.

وی گفت: تحریم یک کار تروریستی آمریکایی، علیه ملت بزرگ ایران است. اکنون گروهی آنجا حاکم شدند که از گذشته هم با ایران بد بودند و امروز قدرت را در اختیار گرفته اند، اسرائیلی ها و ارتجاع منطقه هم آنها را حمایت کردند واین فشار را به مردم ایران آوردند. در برابر این فشار چه اقدامی باید بکنیم؟

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر کسی بگوید تحریم را نمی شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است، خاطرنشان کرد: چطور است که در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال ۹۲ شکستیم و بخشی از آن را هم در ۹۴ شکستیم.

روحانی عنوان کرد: پس ما یکبار تحریم را شکانده‌ایم، اگر کاری نمی‌کردیم، می‌گفتیم قادر نیستیم یک ابرقدرتی مثل آمریکا غلطی انجام داده ما هم در برابر آمریکا کاری نمی‌توانیم بکنیم ولی اتفاقاً می‌توانیم آمریکا را از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم. یکبار پشیمانش کردیم و به زور پای میز مذاکره آوردیم و او سندی که دلش نمی‌خواست و دوست نداشت را امضاء کرد. باز هم باید این کار را بکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید آمریکا را پای میز مذاکره بکشانیم؟ گفت: راه آن وحدت و اتحاد و قدرت ما است. باید به آمریکایی‌ها نشان دهیم که توانمند و قدرتمند هستیم. باید نشان دهیم ملت ما ملت بزرگی است که ، صبار و شکور است. بالاترین صبرها را دارد و بالاترین قدردانی را از مخلصین و خادمان خودش انجام می‌دهد.

رئیس جمهور در همین خصوص ادامه داد: اگر ملتی صبار و شکور شد، آمریکا ناچار است سر تسلیم فرود بیاورد. اینکه آمریکا در طول یکسال گذشته ده‌ها پیغام برای ما فرستاده که با هم مذاکره کنیم، در این که تردید نداریم و در چند روزی که در نیویورک بودم 5 ، 6 پیام برای من آمد که آمریکایی‌ها می‌گویند بیایند با هم مذاکره کنیم. اگر شکست خورده ایم و اگر آمریکایی‌ها می‌گویند ایران تاب ندارد و این انقلاب نمی‌ماند پس برای چه این همه اصرار می‌کنید؟ به قول شما به طور طبیعی 2 ماه دیگر و 5 ماه دیگر این انقلاب از دست می‌رود پس چرا این همه التماس می‌کنید؟

روحانی گفت: چرا همه رهبران دنیا را واسطه کردید و همین امروز هم واسطه می‌کنید. پس معلوم است، ملت ما این قدرت را دارد که تحریم را بشکند، راه خودش را ادامه دهد، ما این کار را خواهیم کرد و این جزو وظایف ما است که این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ تولید خودرو الان 100 درصد و 140 درصد تولید رشد پیدا کرده است، گفت: پس دست روی دست نگذاشتیم، ننشستیم، سر غم به زانو نگرفتیم و شجاعانه ایستادگی کردیم تا در برابر آمریکا به پیروزی برسیم. اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در 2 اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آراء بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم.

رئیس جمهور گفت: این حرف قابل قبول نیست. ممکن است من 30 نفر را پیدا نکردم و 20یا 28 نفر پیدا کردم. ولی اگر کسی بگوید در میان این همه کاندیدایی که در تهران وجود دارد من یک نفر را هم پیدا نکردم که با ذوق و سلیقه ام بخواند ، قابل قبول نیست.

روحانی عنوان کرد:  هر که و از جناحی به مجلس برود او نماینده مجلس ما است. آنجا جای قهر نیست. اینجا اگر ما تلاش می‌کنیم و می‌گوییم این جناح باید برود و یکی می‌گوید آن جناح باید برود، اشکال ندارد هر کسی سلیقه‌ای دارد. به هر حال آنهایی که وارد مجلس شدند دیگر نماینده ما هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون محدودیت اختیارات رئیس جمهور آمریکا در زمینه جنگ با ایران در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: اینکه شما می‌بینید مجلس نمایندگان و سنا هر دو به محدودیت اختیارات رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید و پنتاگون نسبت به ایران رای می‌دهند بخاطر این است که دیدند این کار غلط و نادرست بود. این کار امنیت آمریکایی‌ها را در منطقه کم و اختلاف را بیشتر کرد و ثبات را از بین برد. اتفاقاً آن روز اگر مشکلی در منطقه بود، می‌توانستند با واسطه‌هایی که داشتند با همکاری و همفکری با یک شخصیتی مثل شهید سلیمانی آنرا حل و فصل کنند اما امروز به جای شهید سلیمانی باید با 20 نفر حرف بزنند. کارتان آسان شد؟ کارتان سخت شد.

رئیس جمهور ادامه داد: شما دیروز با واسطه با این یا آن کشور با شهید سلیمانی حرف می‌زدید می‌توانستید خیلی از مسایل منطقه را حل کنید، حرف‌تان را برسانید و حرف طرف مقابل را دریافت کنید. حالا به جای شهید سلیمانی باید با 20 نفر حرف بزنید. کارتان سخت ومشکل‌تر شد. امنیت شما  سخت‌تر شد. سربازان شما امروز ترس و وحشت بیشتری دارند.

روحانی با تاکید بر اینکه راه آمریکا در این منطقه و نسبت به ایران غلط بوده است، خاطرنشان کرد: پس ما باید با ایستادگی و قدرت‌مان بتوانیم در برابر آمریکا به پیروزی برسیم. بدانیم روز 2 اسفند حضور و صف‌های پرشور ما آمریکا را عصبانی و ناراحت می‌کند. عدم حضور ما آمریکا را خوشحال می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.