مدیرعامل سازمان عمران و توسعه رضوی از طراحی، ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های بین‌راهی با رویکرد مشارکت مردم خبر داد.

طراحی، ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های بین‌راهی با رویکرد مشارکت مردم

سعید اکبریان اظهار کرد: مشارکت الزاماً به معنای آن نیست که هزینه اجرا توسط مردم تأمین شود و اجرا بر عهده آستان قدس رضوی باشد، بلکه به معنای آن است که مردم در طراحی، برنامه‌ریزی، مکان‌یابی، اجرای پروژه و حتی بهره‌برداری از پروژه خود را سهیم بدانند.
وی با تأکید بر اینکه موسسه عمران و توسعه رضوی باید خود را به نهادی اجتماعی تبدیل کند، گفت: دفاتر استان‌ها می‌توانند در تعریف پروژه‌های خدماتی به موسسه یاری بدهند؛ چرا که رسالت آستان قدس رضوی حمایت از عموم مردم، توسعه مشارکت عمومی و همچنین جلب مشارکت آحاد مردم برای ایجاد اشتغال و رونق بخشی به اقتصاد است.
مدیرعامل موسسه عمران و توسعه رضوی این مجموعه را متولی ساخت مجتمع‌های بین‌راهی در آستان قدس رضوی دانست و خاطرنشان کرد: کسی که در این مجتمع‌ها خدمت می‌کند، باید خود را خادم حضرت رضا (ع) بداند تا زمانی که زائر وارد این محیط می‌شود، آن را جزئی از حریم مطهر رضوی تصوّر کند.
وی افزود: در این مجتمع‌ها باید نشانه‌هایی طراحی ‌شود تا ارتباط محل قرارگیری زائر با مشهد و بارگاه منور رضوی را نشان دهد.
اکبریان با بیان این‌که آبادانی سکونتگاه‌ها از جمله آثار ارزشمند ساخت مجتمع‌های بین‌راهی است، گفت: مردم برای گذاشتن خشت خشت بنای این مجتمع‌ها حاضر به مشارکت هستند و مجتمع‌های بین‌راهی را جزئی از اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) می‌دانند.
وی ادامه داد: این موسسه در ساخت مجتمع‌های بین‌راهی همواره این نکته را در نظر می‌گیرد که ساخت یک مجتمع منجر به خسارت مالی به افرادی که معیشت خود را تا پیش از احداث مجتمع از همان منطقه تأمین می‌کردند، نشود.
مدیرعامل سازمان عمران و توسعه رضوی با اشاره به وقف زمین توسط مردم برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی تصریح کرد: همین نگاه باعث شده تا بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور همچون دیگ رستم، کلاله، خرانق و...، دارایی‌های خود نظیر اراضی، مغازه، حق آبه و... را برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی وقف آستان مقدس رضوی کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.