البرز- از هنگامی‌که تبلیغات انتخاباتی آغازشده است شیوه‌هایی توسط برخی کاندیدها در پیش‌گرفته شده است که تعجب‌آور و غیرمنتظره و همراه با وعده‌های اغواکننده است.

وعده‌های دروغ موجب بدگمانی مردم می‌شود/به هر شخصی رأی ندهید

قدس آنلاین-گروه استان ها: بسیاری از نامزدهای انتخاباتی که این روزها به طریقه سنتی از هر وسیله‌ای مانند ماشین گرفته تا درختان، پل‌ها و حتی صندوق‌های پست و یا تیر چراغ‌برق سعی دارند تمثال خود را آویزان کنند وعده‌هایی سر می‌دهند که نه‌تنها شدنی نیست بلکه شأن و احترام نمایندگان مردم را نیز زیر سؤال می‌برد.

متأسفانه برخی نامزدها با اجاره سفره‌خانه‌های سنتی و هم‌چنین تالارهای پذیرایی سعی دارند تا با توزیع چند پرس غذا مردم را به‌پای صندوق‌های شخصی خودشان بکشند.

حضور نامزدها این روزها در مجالس ترحیم هم پررنگ شده و برخی هم وعده‌هایی مانند افزایش قیمت یارانه تا مبلغ یک‌میلیون تومان به ازای هر نفر و یا ایجاد اشتغال برای جوانان و حل مشکلات اقتصادی و یا افزایش سهمیه بنزین می‌دهند که اصلاً در حد و اختیار یک نماینده نیست!

عده‌ای برای اینکه آمار طرفداران خود را بالا نشان داده و سایر مردم را مجاب کنند که اصلح‌تر هستند از کاربران می‌خواهند تا به ازای عضو کردن ۱۰۰ نفر از دوستانشان در کانال تلگرامی آقای نامزد انتخابات مبالغی را دریافت کنند اما بنا بر گفته برخی کاربران پولی در کار نیست و اگر هم قبضی به‌عنوان سند منتشر می‌شود متعلق به نزدیکان همان نامزد انتخاباتی است!

روسیاهی که برای زغال می‌ماند

وعده‌های سر خرمن و پوچ همان سوژه‌ای است که نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج پیش‌ازاین نیز در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره داشت و گفت: وعده‌هایی که حتی احتمال تحقق آن‏ها وجود ندارد و یا خارج از اختیارات قانونی یا توان واقعی فرد وعده دهنده است، داده نشود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بابیان اینکه این وعده‌های دروغ البته بعدها موجب آبروریزی همان افراد و نیز بدگمانی مردم به آن‏ها می‌شود اظهار می‌کند: باید صادقانه وارد عرصه تبلیغ شد تا نتیجه گرفت.

وی تأکید می‌کند: تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت کاندیداست.

وی بابیان اینکه دستگاه نظارتی با دقت تمام تخلفات را رصد می‌کنند خاطرنشان می‌کند: عزیزان حواسشان باشد و به کسانی که دروغ می‌گویند، کسانی که پول دستی به بعضی افراد می‌دهند، کارت هدیه‌ها  و یا شام می‌دهند و ضیافت به راه می‌اندازند و کارهای از این قبیل می‌کنند قطعاً به درک مردم بی‌احترامی کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز می‌گوید: وقتی مجموعه‌ای را دعوت می‌کنید و کارت هدیه می‌دهید یعنی تو و من صلاحیت لازم را نداشته باشم و قابلیت نداشته باشم بیا با گرفتن این پول به من رأی بدهید و این کار بسیار زشتی است.

وی ادامه می‌دهد: برای رسیدن به مقام حاضر به هر کاری هستند، به اصول ارزشی اسلام و انقلاب اعتقادی در عمل ندارند، این‌ها را در نظر داشته باشید که نباید رأی بدهید.

رقابت ۱۴۰ نامزد

رونمایی از ۱۴۰ نامزد انتخاباتی در ۲ حوزه انتخابیه کرج و ساوجبلاغ در استان البرز، بسیاری از شهروندان  را ناخواسته از سوی طرفداران این نامزدها به عضویت گروه‌های و شبکه‌های اجتماعی درآورد و آن‌ها را با گستره‌ای از کلیپ‌های تبلیغاتی نامزدها در گروه‌های مختلف مواجه کرده است.

وعده‌های نامزدها از سوی خود این افراد و حامیانشان در حالی داده می‌شود که مسئولان استانی همواره بر لزوم صداقت و خودداری از بیان وعده‌هایی که امکان تحقق آن‌ها وجود ندارد تأکید داشته و دارند.

بنا بر اظهارات معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در این دوره از انتخابات یک‌میلیون ، ۷۵۰ هزار و ۴۸۹ نفر در البرز واجد شرایط رأی هستند.

نور محمد فردی بابیان اینکه از مجموع این‌یک میلیون ۷۵۰ هزار ۴۸۹ نفر واجد شرایط رأی  ۸۵ هزار و ۲۷۷ نفر به‌عنوان رأی اولی شناخته می‌شوند اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام امور  برای برگزاری انتخابات فراهم‌شده  و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.