قزوین- راز موفقیت در مجلس شورای اسلامی، تعهد و پایبندی به قانون است و اگر شخصی اخلاق را زیرپا بگذارد نمی‌تواند در آینده کاری خود موفق باشد چه برسد که بخواهد برای مردم تصمیم بگیرد و یاقانون وضع کنند!

نامزد های بداخلاق اعتبار نامه شان را زیر سوال نبرند!

قدس آنلاین-گروه استان ها:  این جمله ای که بسیاری از مسئولان و استاندار قزوین بار ها نسبت به رعایت آداب و اصول تبلیغاتی به آن تاکید داشته و از نامزد های انتخاباتی در این استان خواستند تا بداخلاقی های تبلیغاتی پرهیز کنند اما به نظر می رسد برخی از نامزد ها در این راستا گوش شنوایی ندارند!

بنا بر گفته جمالی پور اگر کاندیدی بی اخلاقی کرده و تهمت و افترا می‌زند و از هر ابزاری برای ورود به مجلس استفاده می‌کند آیا می‌تواند برای کشور و استان مفید باشد؟

اعتباری که زیر سوال می رود

خرید و فروش رای، بی اخلاقی، تهمت و افترا و گسترانیدن سفره های پر زرق و برق برای جمع آوری رای از جمله مواردی هستند که برخی از نامزدها و کاندیدها در استان قزوین به آن روی آورده و نه تنها اعتبار آن ها را در میان مردم خدشه دار می کند اما بنا بر گفته رئیس دادگستری اعتبار نامه آن ها هم زیر سوال خواهد رفت.

رییس کل دادگستری استان قزوین در این رابطه می گوید: اگر حرکت و شخصیت نامزدهای فعلی موجب بی نظمی در جامعه شود قطعا یک گزارش جامعی را به مرجع مرتبط ارسال خواهیم کرد تا اعتبارنامه فرد مورد نظر تایید نشود.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی اظهار می کند: نخستین ضامن سلامت انتخابات، خود کاندیداها و هواداران آنها هستند که باید مرّ قانون و اخلاق را در رویداد بزرگ سیاسی پیش رو رعایت کنند.

وی با اشاره به این موضع که متاسفانه در فرصت زمان تبلیغات انتخاباتی برخی بداخلاقی‌ها را میان نامزدها و هواداران آنها شاهد هستیم که اصلا سزاوار یک نماینده مجلس شورای اسلامی و داوطلب ورود به مجلس قانون گذاری نیست ادامه می دهد:

برخی از حوزه‌های انتخابیه استان از جمله تاکستان از حساسیت بسیار زیادی در سطح استان و حتی کشور برخوردار هستند و با توجه به وجود نگرش‌های قومی و قبیله‌ای و برخی حرکت‌های خاص، نگاه‌های منفی به آن شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی با بیان اینکه متاسفانه نگاه خوبی نسبت به برگزاری انتخابات در این شهرستان وجود ندارد ادامه می دهد: باید تمامی سکنات و حرکات داوطلبان نمایندگی مجلس در شهرستان ثبت و ضبط شود تا در صورت بروز خطایی در آینده بتوان یک گزارش کامل را جمع بندی و به مراجع مرتبط ارسال کرد.

بداخلاقی ها پرونده می شود

رییس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه خوشبختانه تا این مرحله با تخلفات عمده و سنگین در عرصه انتخابات استان مواجه نبوده‌ایم می گوید: البته برخی از تخلفات ریز و خرد مانند شام و نهار تبلیغاتی، تبلیغ در فضای مجازی و تبلیغات زودهنگام مشاهده شده که تمامی این اقدامات و فعالیت‌های نامزدها و داوطلبان انتخابات از نخستین روز شروع انتخابات تا به امروز جمع آوری و مستندسازی شده و در زمان لازم اقدام مقتضی انجام خواهد شد.

منوچهر حبیبی می افزاید: تعداد  ۱۳۶ نفر در سه حوزه انتخابیه استان قزوین برای ورود به عرصه رقابت مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد تاکنون ۱۹ تن در سه حوزه انتخابیه استان انصراف خود را رسما تقدیم ستاد انتخابات کرده‌اند.

وی هشدار می دهد: با هر فرد یا جناحی که بخواهد در تحقق این مهم خلل ایجاد کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد برخورد خواهیم کرد و در هرمرحله از انتخابات جلوی آنها خواهیم ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.