معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در هیچ کلاس درسی بخاری نفتی نداریم و تمامی تاسیسات گرمایش جدید شده است.

در کلاس‌های مقطع ابتدایی بخاری نفتی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن حقیقی اظهار کرد: درحال حاضر ۷۴۴ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در حدود ۵۰۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند، این آمار نسبت به سال قبل ۵۰ هزار نفر افزایش داشته است، که در کلان‌شهرها همانند مشهد بیشتر شاهد این افزایش هستیم.

وی ادامه داد: به‌رغم کمبودهایی که از نظر نیروی انسانی و افزایش تراکم کلاس‌ها داشتیم، اما خوشبختانه درصد قبولی دانش‌آموزان در تمام پایه‌های دوره ابتدایی رشد خوبی داشته است.

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در پایه ششم ۴ دهم درصد رشد قبولی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم. این نشان از تلاش همکاران در حوزه ابتدایی دارد که مدیران و معلمان با وجود همه کمبودها تلاش کردند کیفیت آموزشی در کلاس‌های درس کاهش پیدا نکند.

وی تصریح کرد: اگرچه سه سال قبل ۴۰۱۶،  سال بعد ۵۲۰۰ و در سال تحصیلی گذشته حدود ۷۲۰۰ نیرو در آموزش ابتدایی کمبود داشتیم، اما با پیش‌بینی‌هایی که از سال قبل انجام شد برای مهر امسال مشکلی برای کمبود نیرو نداشتیم.

حقیقی اظهار کرد: بخشی از کمبودها توسط نیروهای نهضت سوادآموزی و بخشی به صورت خرید خدمات و تعدادی حق التدریس و برخی دیگر نیز همکاران بازنشسته بودند که دعوت به کار شدند و کمبود نیرو جبران شد.

وی افزود: در این خصوص آموزش‌هایی برای نیروهای جدید الورود برگزار شد، همچنین در هر منطقه‌ای که نیروی جدید وارد می‌شود،  تاکید داریم حتما دوره‌هایی برای این افراد برگزار شود تا آسیبی به دانش‌آموزان و کیفیت کلاس درس وارد نشود.

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سطح خراسان رضوی فقط دانش‌آموزان عشایر آن هم چون کوچ‌رو هستند در کانکس تحصیل می‌کنند، در بخش عشایر حدود ۴۰ تا ۴۵ کلاس درس را در کانکس برای عشایر برگزار می‌کنیم.

دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم، پوشش تحصیلی عشایر را ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۷۰۰۰ دانش آموز عشایر داریم که در ۲۳ منطقه مشغول به تحصیل هستند.

حقیقی همچنین افزود: کلاس‌های عشایری چند پایه هستند، زیرا تعداد دانش‌آموزان کمتر از ۵ و ۱۰ نفر  هستند و امکان اینکه معلم به صورت تفکیک شده برایشان برود وجود ندارد، به همین خاطر به صورت مختلط برگزار می‌شوند.

وی در ادامه به مهمترین آسیبی که دانش آموزان مقطع ابتدایی را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی متخصص مهمترین آسیبی است که دانش آموزان ابتدایی را تهدید می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست کرد مقدمات ارائه آموزش‌های لازم را برای نیروهایی که وارد آموزش و پرورش می شوند فراهم کنند، به خصوص اینکه نیروهای متخصص جذب این سازمان شوند.

وی تاکید کرد: این امکان را برای سازمان آموزش و پرورش فراهم کنند تا نیروهای متخصص و مرتبط جذب سیستم آموزش  پرورش شوند تا آسیبی به دانش آموزان وارد نشود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.