معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت گوشت در بازار ارتباطی به تولید و تامین دام زنده در استان ندارد چون در حال حاضر تامین دام زنده در استان ثابت است و تغییری که عامل افزایش قیمت گوشت باشد رخ نداده است.

افزایش قیمت گوشت ارتباطی به تامین دام زنده در خراسان رضوی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری افزود: هم اکنون دام زنده گوسفند به قیمت هر کیلوگرم ۳۸۰ هزار ریال در بازار دام توسط کشتارگاه‌ها خریداری می‌شود و کشتار دام نیز با توجه به ثابت بودن تولید کاهش و افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: میزان کشتار نیز در دی ماه ۸۰ هزار راس بوده است که مشابه میزان کشتار سال گذشته است بنابراین با کاهش تامین گوشت نیز مواجه نبوده ایم که بخواهد موجب افزایش قیمت محصول نهایی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت دام تا زمانی که به کشتارگاه می‌رسد تغییری نمی کند بنا بر این علت گرانی گوشت را باید در مرحله کشتارگاه و بعد از آن جست و جو کرد.

جعفری افزود: در حال حاضر عرضه دام زنده، مازاد بر نیاز بازار است و در این زمینه مشکلی نداریم ضمن اینکه قیمت عرضه دام در خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود حتی می‌توان گفت دامداران با عدم افزایش قیمت دام دچار ضرر هم می‌شوند اما به دلیل جریان داشتن تولید به کار خود و عرضه دام به بهایی کمتر از قیمت تمام شده ادامه می دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: احتمالا عرضه گوشت منجمد با هدف ایجاد تعادل در بازار به زودی انجام خواهد شد که به محض نهایی شدن این عرضه، اطلاع رسانی به مردم انجام می‌ شود.

کمبود دام علت گرانی گوشت در مشهد است

با این حال رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد در اظهار نظری کاملا متفاوت گفت: علت افزایش ۴۵ درصدی قیمت گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی در مشهد کمبود دام در بازار این شهر است.

مهدی باقری افزود: بهای هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از ۸۵۰ هزار ریال به یک میلیون ریال و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از ۷۰۰ هزار ریال به ۸۰۰ هزار ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: طی چند روز اخیر ورود دام به مشهد کاهش یافته است به طوری که دامی که قبلا از سبزوار به مشهد می‌آمد به طور مستقیم به تهران ارسال می‌شود و ارسال دام از استان خراسان شمالی به شهرهای جنوبی کشور، ورود دام از آن استان به مشهد را کاهش داده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: خروج دام از خراسان رضوی کماکان ادامه دارد و از آنجا که دیگر ورود دام به مشهد مانند گذشته نیست این مهم به کمبود دام در این شهر و گرانی گوشت آن دامن زده است.

باقری افزود: اخیرا در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مصوب شد که طی دو روز آینده ۲۵ واحد صنفی مستقر در مناطق کم برخوردار مشهد، توزیع گوشت گوساله تازه درجه یک طرح تنظیم بازار را به قیمت هر کیلو ۷۴۰ هزار ریال و گوشت گاوی جوان را هر کیلو ۶۷۰ هزار ریال آغاز کنند.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ واحد صنفی فروش گوشت دامی در مشهد پروانه کسب دارند و صدور پروانه کسب برای ۲۰۰ واحد دیگر در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.