سخنگوی دولت از مردم خواست با وجود داشتن هر گلایه‌ای روز جمعه در انتخابات شرکت کنند زیرا صندوق رای محل انجام تغییرات مسالمت‌آمیز اجتماعی و سیاسی است

صندوق رای محل انجام تغییرات مسالمت آمیز است/آمار کشته‌های اغتشاشات آبان ماه در روزهای آینده اعلام می‌شود

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری که در حاشیه جلسه هیئت وزیران برگزار شد با اشاره به اینکه هیأت دولت و رئیس جمهور از مردم درخواست دارند که علی رغم همه گله‌ها و انتقادات در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته باشند، گفت: هم باید بپذیریم این انتخابات هر چند از منظر بعضی‌ها محدود شده است اما مشارکت در انتخابات با منافع ملی سازگارتر است. دولت معتقد است هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند.

وی تصریح کرد:مجلس قوه قانون‌گذاری  است و نهادیبین‌النسلی است و صندوق رای هم محل تغییرات مسالمت‌آمیز اجتماعی و سیاسی است بنابراین  هر انتخاباتی برنده و بازنده ای دارد اما پیروز نهایی صندوق رای خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از رفتن ایران به لیست سیاه FATF یا کاستن از تاثیرات این موضوع در صورت وقوع با بین اینکه امروز بحث FATF در جلسه  هیات دولت به طور مشروح بحث شد، اظهار داشت و همه تلاشمان اینست تا با توجه به  مجموعه اقدامات داخلی که در اصلاح قوانین و مبارزه با مبارزه با تروریسم و پولشویی انجام شده، کمترین آسیب در جلسه این نهاد متوجه کشور شود.

ربیعی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد اعلام کرد دوستان ما مثل روسه، چین، کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی در جلسه کارگروه اقدام مالی دفاع خوبی از ما کردند و با وجود تلاش آمریکا،؛ اسرائیل و عربستان برای بردن ما به لیست سیاه آنها ناکام مانده‌اند، گفت: در حال حاضر با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوز آمریکا اگر هم به لیست سیاه برویم اتفاقی رخ نخواهد داد اما برای آینده باید مانع از این رویداد شویم.

ظرف چند روز آیند آمار رسمی کشته های آبان‌ماه اعلام خواهد شد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره  اظهارات رئیس جمهور در مورد مسئولیت پزشکی قانونی در اعلام آمار کشته های آبانماه و رد این موضوع از سوی رئیس سازمان پزشکی قانونی و اینکه گفته شده مسئولیت این موضوع با شورایعالی امنیت ملی است، گفت:  آنچه رییس جمهوری بیان کردند، بر این اساس بوده که پزشکی قانون مرجع اعلام علت مرگ و صدور جواز دفن است. ولی ما معطل نمی‌مانیم چرا که این آمار باید به‌صورت شفاف بیان شود و گزارش پزشکی قانونی کفایت نمی کرد به همین دلیل هم گزارشات میدانی و دستگاه های عامل هم گرفته شد و در چند زو آینده امار رسمی از سوی یکی از نهادها اعلام خواهد شد.

جعبه سیاه شاید در خارج از کشور بازخوانی شود

علی ربیعی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و فشار کشورهای خارجی برای خروج این قطعه از ایران، با اشاره به اینکه با وجود امتناع این کشورها از ارسال تجهیزات و نرم افزار  بازخوانی جعبه سیاه، درخواست آنها برای دریافت این قطعه و خروجش از ایران جای سوال دارد، گفت: ما به روند بررسی سانحه با طرف اوکراینی ادامه خواهیم داد،  و اصرار مان بر این است که طبق اصول بین‌الملل بازخوانی در کشور ما که محل سانحه بوده امناج شود اما در دولت تصمیم گرفته شد که اگر این امر میسر نشد کار در خارج از کشور انجام شود. 

وی افزود: بدین منظور نیز با کشورهای صاحب ظرفیت مکاتبه شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای برایان هوک مسئول تحریم های ایران در وزارت خزانه داری آمریکا در مورد اینکه انتخابات در ایران صوری و نتیجه ان از پیش تعیین شده است هم با بیان اینکه بر اساس نظرات آقای هوک ما قرار بود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران را هم نبینیم، گفت: نتایج مشارکت در انتخابات ما از کنگره آمریکا بیشتر خواهد بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: انها انتخابات 96 را هم نمایشی نامیدند، ما امیدواریم که با حضور پرشور مردم در انتخابات، بطلان دیدگاه و نظریات سیاستمداران آمریکایی هم روشن شود.

ربیعی درباره نظر دولت در مورد سهمیه بنزین نوروزی و مخالفت وزارت نفت با این موضوع به دلیل بار مالی آن هم تصریح کرد: اگر بخواهیم ۴۰ لیتر به سهمیه فروردین مردم اضافه کنیم ‌بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه مالی دارد و از آنجا  تصمیم گرفتیم درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را در قالب یارانه به ۶۰ میلیون نفر بدهیم که اگر بخواهیم تخصیص نوروزی داشته باشیم یا باید از پرداختی و یارانه این ۶۰ میلیون کم کنیم یا اعتبار آن از محلی تامین شود به همین دلیل تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.