یاسوج- در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌های بسیاری می‌شود از پوستر و ستاد و پذیرایی و غیره گرفته تا هزینه‌هایی که به چشم نمی‌آید اما هیچ‌چیز به‌اندازه حمایت قبایل و طوایف به‌ویژه بزرگان آن‌ها از یک نامزد روی جامعه تأثیر نمی‌گذارد.

حمایت قبائل رمز پیروزی کاندیدها در کهگیلویه و بویر احمد

قدس آنلاین-گروه استان ها: طوایف همان نقشی را در انتخابات ایفا می‌کنند که در استان‌های بزرگ سلبریتی ها به عهده‌دارند لذا خیلی مهم است بزرگان یک طایفه علنی حمایت خود را از یک نامزد اعلام کنند.

همین تأثیرگذاری هم باعث می‌شود گاهی فیک نیوزها خبر بزنند فلانی از فلانی حمایت کرد اگرچه اثبات اینکه چه کسی از چه کسی حمایت می‌کند کار ساده‌ای است اما همین اقدام  ساعتی فضا را به چالش می‌کشد و نامزدی را به صدر رقابت می‌آورد زیرا همه در پی کشف حقیقت هستند.

سبک و سیاق تبلیغات

هرلحظه که با ساعات پایانی تبلیغات نزدیک می‌شویم ظاهراً صدای بلندگوها و شور و شوق ستادها و هواداران نیز در استان کهگیلویه وبویر احمد اوج می‌گیرد.

در چند روز گذشته به هر طریق ممکن کاندیدها سعی کردند تا نظر بزرگان طوایف را جلب کرده و از این طریق رای جمع کنند.

گفتنی است بنا بر گفته برخی از هواداران در شرایطی که رقابت برابر پیش می‌رود پیروزی از آن شخصی است که بتواند در این دو روز آخر موجی ایجاد کند که رأی‌دهندگان را به این باور برساند که پیروز انتخابات است و یا این ترس را در دل رأی‌دهندگان ایجاد کند که اگر آرا برای یک نفر تجمیع نشود شکست و واگذاری رقابت به رقیب حتمی است.

در طی چند روز گذشته گروه‌های موسیقی محلی و سنتی و ساز و نقاره‌ها قریب به‌اتفاق فصل مشترک ستادهای انتخاباتی در این استان بوده است.

ستادهای انتخاباتی استان حال و هوایی بومی محلی داشت و مردان و پسران جوان بالباس محلی لری و قشقایی در بسیاری از این ستادها حضوری فعال داشتند.

برخی نامزدها هزینه می‌پردازند تا شاعران از بزرگی و عظمتشان شعر بگویند و بعد هم‌گروه‌های موسیقی آن را اجرا می‌کنند.

رقابت برای کسب سه کرسی نمایندگی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری در استان را ۵۴۳ هزار ۶۹۶ نفر ذکر کرد و گفت: ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را به دست خواهند آورد.

وی اظهار داشت: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد مرد و ۲۷۲ هزار و ۷۲۷ نفر نیز زن هستند.

از مجموع افراد رأی اولی در استان ، ۱۴ هزار و ۶۸ نفر پسر و ۱۳ هزار و ۸۸۵ نفر نیز زن هستند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۰۴ شعبه اخذ رأی در ۳ حوزه انتخابیه استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۹۴ شعبه ثابت و ۳۱۰ شعبه سیار است.

از مجموع شعب اخذ رأی در استان، ۲۴۹ شعبه در شهرستان بویراحمد، ۱۷۰ شعبه در شهرستان کهگیلویه، ۱۰۷ شعبه در شهرستان گچساران، ۷۱ شعبه در بهمئی، ۵۸ شعبه در دنا، ۶۴ شعبه در چرام، ۳۸ شعبه در لنده و ۴۶ شعبه در باشت پیش بینی شده است.

در انتخابات دوم اسفند امسال ۱۶ داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهئی، چرام و لنده، هشت نفر در حوزه باشت و گچساران و هفت داوطلب نیز در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای تصاحب سه کرسی نمایندگی مجلس یازدهم با هم رقابت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.