سخنگو و قائم مقام دبیر شورای از ناظران خواست در برخورد با تخلفات انتخاباتی مماشات نکنند.

ناظران در برخورد با تخلفات انتخاباتی مماشات نکنند

قدس آنلاین: عباسعلی کدخدایی در مراسم افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات  با اشاره به بیانات اخیر رهبری گفت:  جمهوری اسلامی ایران برآمده از تلاش ها و ایثارگری های شهدا و با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری ادامه یافته است.

وی افزود: دشمنان مردم و منافع ملی کشور، با تهدیدهای خودشان قصد دارند مردم را ناامید کنند و مقامات آمریکایی و رسانه های خارجی هر روز تبلیغاتی منفی را مطرح میکنند اما مردم در این ۴۱ سال نشان داده اند که به این اباطیل گوش نداده و با انسجام بیشتر در صحنه های انقلاب اسلامی حاضر بودند. حضور مردم در تشییع سردار دل‌ها و سایر مراسمات دلبستگی خودشان به خدمت‌گزاران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داده است.

کدخدایی گفت: انتخابات یکی از آن صحنه هایی بوده که مردم همیشه حضور پرشوری داشته اند و هیچ گاه به سخنان بیهوده دشمنان توجه نداشته اند. باید به تعبیر مقام معظم رهبری، مجلسی قوی و کارآمد، با نمایندگانی مومن و شجاع، تشکیل شود. انتظار این است که مجلسی در طراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و که این مجلس در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

کدخدایی با بیان اینکه انتخابات یک جشن ملی است گفت:  همه‌ی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای، این نظام مقدس را گرامی می دارند.

وی گفت: این یک تکلیف شرعی و الهی است که این نظام برآمده از خون شهدا را پاسداری کنیم و این پاسداری از طریق حضور در پای صندوق‌های رای انجام می شود. همیشه انتخابات در کشور ما، در نگاه دوست و دشمن، موجب تقویت پایه‌های نظام بوده و هست.

کدخدایی تصریح کرد: شورای نگهبان یک داور ملی است و همه ناظران وظیفه‌ای ملی دارند که با تخلفات انتخاباتی علی السویه برخورد کنند

وی ادامه داد: برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی، سامانه‌ای به نام مردم ناظر توسط شورای نگهبان راه اندازی شده و ما تاکنون گزارش های متعددی را از طریق این سامانه دریافت کرده‌ایم و همکاران استانی موظفند که ضمن بررسی این گزارش ها، نتایج را به ما اعلام کنندهمه‌ی ما مسئولیت داریم که از آرای تک تک مردم صیانت کنیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس تلقی کنیم و این شدنی نیست مگر با اجرای دقیق قانون.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: هیچ کدام از ناظران در برخورد با تخلفات، مماشات نکنند و ما هم در تهران هیئت های نظارت را پشتیبانی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.