تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه نقشه های شوم دشمنان برای ایران اسلامی را نقش بر آب خواهد کرد، گفت: ما هنوز عزادار و داغدار شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم و یکی از جلوه های انتقام سخت از دشمنان، حضور در پای صندوق های رای است.

حضور پرشور ملت پای صندوق‌های رأی جلوه‌ای از انتقام سخت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی اظهار کرد: از همان ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسائلی که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن اهتمام داشتند، مراجعه به آرای عمومی مردم بود.

وی با بیان اینکه سال ۵۸ اولین انتخابات در طول تاریخ ایران تجربه شد، افزود: امام راحل همواره معتقد و مقید بودند که در مسائل اساسی، مراجعه به افکار عمومی و مشارکت دادن همه مردم در تصمیمات کلان کشور باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد.

وی انتخابات را یکی از حقوق مردم برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه مردم به آن میزان رشد و بالندگی رسیده اند که از این حق خود بهترین استفاده را ببرند و در طول ۴۰ سال گذشته هم از این حق خود به خوبی استفاده کرده اند.

وی به پیام انتخابات پیش رو از منظر دینی اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم این پیام را به مردم جهان می رساند که یک حکومت دینی و اسلامی این ظرفیت و استعداد را دارد که در درون خود مردم سالاری، انتخابات آزاد و مراجعه به افکار عمومی را تقویت کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنیادهای اساسی نظام جمهوری اسلامی بر پایه آرای مردم شکل می گیرد و نباید از این مسئله بسیار ارزشمند غافل شد. دموکراسی غربی ها فقط در حد شعار و حرف است اما حکومت اسلامی دموکراسی واقعی دارد.

وی یکی از مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در صحنه های مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: آن چیزی که در این ۴۰ سال نظام را از پیچ و خم های بزرگ به سلامت عبور داده، حضور آگاهانه مردم بوده است بنابراین اگر در انتخابات شرکت کنیم، در حقیقت ایران و نظام را تقویت و دشمنان انقلاب و کشورمان را ناامید کرده ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه به هر میزان حضور مردم پای صندوق های رای پررنگ تر باشد، دشمن از طمع کردن به این کشور و نظام، بیشتر ناامید خواهد شد، افزود: مردم نباید تصور کنند که رای آن ها در نتیجه اثرگذار نیست؛ مردم گلایه هایی به حقی دارند اما بدون شک مهمترین اثر حضور پرشور در انتخابات، تامین امنیت کشور و ناامید شدن دشمن از دست اندازی به کشور خواهد بود.

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه باید افرادی مانند شهید مدرس به مجلس راه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: شهید مدرس در عین ساده زیستی، بسیار شجاع بود و از هیچ قدرتی در بیان حق نمی ترسید؛ حق را می گفت و فقط از مردم دفاع می کرد. هیچ وقت به فکر خودش نبود و مجلس را سکویی برای سوء استفاده به نفع یک باند و جریان خاص قرار نداد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه شهید مدرس، مجلس را تریبونی برای دفاع از عزت، رفاه و استقلال کشور می دانست، گفت: فردی لایق نمایندگی مردم انقلابی ایران در مجلس است که مومن، انقلابی، ساده زیست و خداترس باشد و به دور از هرگونه بخشی نگری و منفعت طلبی، در تصمیم گیری ها، منافع مردم و رضایت خداوند متعال را مدنظر داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.