همدان _معاون مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب کشور گفت: امروز بیش از ۷.۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را به منابع آب پایدار متصل کرده‌ایم.

افزون بر ۷ میلیون نفر جمعیت روستایی به منابع آب پایدار متصل شدند

به گزارش قدس آنلاین پیمان پاک‌رومعاون مهندسی وتوسعه شرکت اب وفاصلاب کشور بعد از ظهرچهارشنبه  در آیین معارفه مدیرعامل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان همدان، اظهارکرد: تا قبل از سال ۹۲ در عرصه آبرسانی روستایی برای جمعیت یک میلیون نفری پروژه تأمین آب پایدار اجرا شده بود اما امروز بیش از ۷.۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را به منابع آب پایدار متصل کرده‌ایم.
پاک رو بیانکرد: امروز متناسب با درخواست ذی نفعان و مشترکین باید مجموعه‌ای را طراحی کنیم که بتواند تقاضاها را پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه ما هنوز در میانه راه ایجاد زیرساختهای توسعه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساختهای فاضلاب به مرز ۵۰ درصد رسیده است به‌طوریکه ۵۰ درصد شهرها و کمتر از نیم درصد روستاهای کشور زیرساخت فاضلاب دارند.
مدیرعامل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه همدان شهر بحرانی است که با تنش آبی همراه است، گفت: اگر بحث انتقال آب از خارج از استان صورت بگیرد همدان از دغدغه های بی آبی رها می‌شود.
سیدهادی سید هادی حسینی بیدار اظهار کرد: بخش آب اقدامات ویژه‌ای در همدان صورت گرفته به طوریکه با وجود اینکه همدان شهری است که تامین آب آن از یک سد ۳۴ میلیون مترمکعبی صورت می گیرد، یک لحظه اجازه قطعی به هیچ نقطه‌ای از شهر همدان را نداریم و همدان نخستین شهری بود که مدیریت فشار و سیستم آنلاین در آن فعال بود.
وی تصریح کرد: ۳۰۰ لیتر در ثانیه تولید آب را در همدان کاهش دادیم و از آبهای سطحی و رودخانه ها در فصول غیر زراعی استفاده کردیم همچنین آب کل فضای سبز همدان جدا سازی شده و مهندسی مجدد روی شبکه صورت گرفته است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.