یزد - استاندار یزد گفت: با محدودیت های زیادی در حوزه آب مواجه هستیم و باید نسل جوان را با این محدویت ها آشنا کنیم، و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب روی نسل جوان تمرکز شود.

محدودیت های زیادی در حوزه آب داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، محمدعلی طالبی آیین اختتامیه و تجلیل از فعالان برتر طرح ملی دانش آموزی نجات آب سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و آغاز رسمی اجرای این طرح در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ضمن تشکر از اجرای طرح داناب اظهار داشت : این طرح خیلی خوب توانست به یک طرح اثرگذار در حوزه حفاظت از منابع آب تبدیل شود.

وی با بیان این که با محدودیت های زیادی در حوزه آب مواجه هستیم و باید نسل جوان را با آن آشنا کنیم، افزود: باید در مورد فرهنگ سازی مصرف بهینه آب روی نسل جوان تمرکز شود.

طالبی تصریح کرد: متاسفم که چنین طرح خوبی را زودتر در استان آغازنکردیم تا این که امروز شاهد مشکلات کنونی در این حوزه نباشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این مراسم گفت: علی رغم محدودیت اعتبارات، طرح ملی دانش آموزی نجات آب برای سومین سال متوالی در استان اجرا شد.

محمدمهدی جوادیان زاده ضمن بیان مراحل ایجاد آب انبارها و حفر چاه ها طی سالیان گذشته، تصریح کرد: اکنون که چهار هزار چاه مجاز در استان حفر شده است شاهد افت سالیانه ۴۵ سانتی متر سطح آب زیرزمینی هستیم که باعث شده اکثر سفره های در وضعیت بحرانی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به این که گذشتگان ما به خوبی با طبیعت سازگار بودند و با حفر قنوات هیچ فشاری به طبیعت وارد نمی کردند، افزود: با ورود تکنولوژی، فرهنگ مدیریت مصرف گذشتگان فراموش گردید که در نهایت باعث شد بسیاری از نقاط قوت و توسعه پایدار را از دست دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.