مرحله عملیاتی طرح ویژه نظارت بر عرضه کالا و خدمات ویژه ایام نوروز ۱۳۹۹ امروز با رزمایش خودرویی گشت‌های نظارتی اتاق اصناف در مشهد آغاز شد.

طرح ویژه نظارتی نوروز در بازار مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در حاشیه این رزمایش گفت: طرح ویژه نظارتی عید نوروز در دو مرحله "پیشگیری" و "عملیاتی" از ۲۱ دی ماه امسال در ادامه پویش "بی‌قیمت نخریم" آغاز شده بود و امروز مرحله دوم این طرح آغاز شده است.

امیر دلداری افزود: در مرحله پیشگیری، برگه‌های حاوی نکات ارشادی پیرامون عرضه کالا اعم از درج قیمت، نصب نرخ‌نامه، پرهیز از گران فروشی یا کم فروشی بین صاحبان صنوف در سطح شهر توزیع شد.

وی ادامه داد: دو نشست توجیهی ویژه بازرسان اتاق اصناف برای انجام مرحله عملیاتی طرح برگزار شد و مسائل و معضلات بخش نظارت مطرح و برای آنها چاره‌جویی گردید.

وی گفت: در مرحله عملیاتی طرح ویژه نظارت بر عرضه کالا و خدمات در عید نوروز، ۴۰ گروه بازرسی دو نفره متشکل از بازرسان اتاق اصناف، بسیج اصناف و اتحادیه‌ها سازماندهی شدند.

دلداری افزود: در این مرحله ۳۵ اتحادیه صنفی در حوزه تامین سلامت و امنیت غذایی، خدمات فنی و کالاهای اساسی با اتاق اصناف مشهد مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در این مرحله با هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم نصب نرخ‌نامه برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در مرحله عملیاتی گشت‌های مشترک بازرسی با مامورین تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و مرکز بهداشت انجام می‌شود.

دلداری افزود: مرحله عملیاتی طرح ویژه نظارت بر عرضه کالا و خدمات عید نوروز تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد و بعد از اجرای طرح بازرسی ویژه زائران نوروزی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ماه مرحله بازرسی ویژه زائران نوروزی با استقرار پنج پایگاه موقت و سه پایگاه ثابت بازرسی در سطح شهر آغاز می‌شود که تمرکز بازرسی‌ها بیشتر بر منطقه ثامن مشهد خواهد بود.

وی از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه نوروز در مشهد خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۳ اسفند در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر می‌شود و در آن کالاهای مورد نیاز مردم شامل آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش و کالاهای اساسی با ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال است که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.