مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه زیر مجموعه سازمان اقتصادی رضوی از تولید و عرضه شکر دولتی برای تنظیم بازار توسط این کارخانه در سال جاری خبر داد.

تولید و عرضه شکر دولتی برای تنظیم بازار توسط شرکت قند تربت‌حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، محمود انتظاری بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون ۷۳ هزار و ۳۸۷ تن شکر خام دولتی به کارخانه قند تربت حیدریه تحویل داده شده که از این مقدار، ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن شکر سفید و حدود ۲ هزار و ۱۲۳ تن ملاس تولید شده است.
وی ادامه داد: قراردادهای تولید شکرهای تنظیم بازاری با شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی و طی فصل های بهار، تابستان و پاییز منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه با اشاره به عرضه حدود ۳۸ هزار تن شکر سفید به بازار داخلی، خاطرنشان کرد: حواله‌های فروش شکرهای بازرگانی دولتی از طرف اداره غله و بازرگانی استان خراسان و تهران صادر می‌شود.
وی افزود: بیشتر ملاس تولیدی نیز به شرکت خمیر مایه رضوی و بخشی به کارخانه‌های تولید خوراک دام فروخته می‌شود.
انتظاری درباره اهمیت تولید شکر دولتی توسط این شرکت و نقش آن در تنظیم بازار شکر تصریح کرد: در سال‌های اخیر به علت خشکسالی و کمبود منابع آبی زیرزمینی و به تبع آن کاهش کشت چغندر در استان و کشور که تولید شکر از چغندر را با چالش مواجه کرده است، بخش قابل توجهی از تولید شکر سفید از طریق تصفیه و تبدیل شکر خام دولتی تأمین می شود که این عامل نقش بسزایی در تأمین نیاز بازار و مردم را بر عهده داشته است.
وی ادامه داد: شرکت قند تربت حیدریه تلاش کرده تا با تولید شکر تنظیم بزاری با کیفیت، نقش موثری در تامین نیاز صنایع غذایی نظیر  کیک و کلوچه، آبمیوه، نوشابه و... ایفا کند.
وی با اشاره به نقش تولید شکر دولتی در افزایش اشتغال زایی در این کارخانه گفت: کارکرد شرکت در طی سال ۱۳۹۸ از ابتدای خردادماه تا اواسط مرداد و همچنین راه‌اندازی مجدد در اواخر شهریور ماه، باعث شده تا دوره بهره ‌برداری و تصفیه شکر خام به حدود ۲۱۲ روز برسد که طول دوره بهره‌برداری و همچنین کارکرد و دستمزد کارکنان کارخانه در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه ادامه داد: همچنین افزایش کارکرد و تولید بیشتر شکر سفید که در راستای سیاست‌های رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بوده، کمک زیادی به صنایعی که از این محصول به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند، کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.