معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا باید هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: به دنبال تایید مرگ چند نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کشور، صبح امروز جلسه اضطراری مدیران و مسوولان شبکه‌های بهداشت خراسان رضوی با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این جلسه نسبت به آماده باش نیروهای بهداشتی و درمانی و بالا بردن سطح آموزش مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا تاکید شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه شده است که صف‌های اجتماعات رای دهندگان در روز جمعه در هوای آزاد برگزار شود و هنگام رای دادن گروه‌های چند نفری وارد محیط‌های مسقف شوند.
قُلیان رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضد عفونی کننده، استفاده از ماسک، دست ندادن و روبوسی نکردن  و حفظ آرامش خود و پرهیز از نگرانی از اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری کرونا را ضروری عنوان کرد.  
وی افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی مشاهده نشده است در حالی که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری به جد دنبال می‌شود.
او تب، تنگی نفس، سینه پهلو و سرفه را از شاخص ترین علایم بیماری کرونا عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که این علایم که مشابه علایم بیماری آنفلوآنزاست را دارند بهتر است از منازل خود بیرون نیایند و تحت کنترل باشند که اگر علایم تشدید شود باید جهت بررسی بیشتر توسط پزشک به بیمارستان ارجاع داده شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای معالجه افراد مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده است.
قلیان افزود: مسافران خارجی ورودی به خراسان رضوی در پایگاه‌های مراقبت مرزی از نظر احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا غربالگری می‌شوند که این پایگاه‌های بهداشتی در مبادی ورودی مسافران از طریق مرزهای زمینی و هوایی شامل دوغارون در تایباد، باجگیران در قوچان، لطف آباد در درگز، سرخس و فرودگاه مشهد به طور شبانه‌روزی فعال هستند.
هم اکنون از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی، حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت حیدریه و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.