مسافران ورودی و خروجی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از صبح امروز حضور پرشوری در شعب اخذ رای برپا شده در این فرودگاه داشته‌اند.

مسافران حضور پرشوری در شعب اخذ رای فرودگاه مشهد دارند

به گزارش قدس آنلاین، در ترمینال‌ داخلی و ترمینال خروجی خارجی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد امروز دوم اسفند ماه دو صندوق اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان رهبری جهت اخذ رای مسافران، مراجعان و کارکنان فردوگاه مستقر است.

این شعب از آغازین لحظات رای‌گیری شاهد ازدحام و حضور چشمگیر مسافران است و صف رای دهندگان به ویژه در شعبه اخذ رای ترمینال داخلی طویل است.

همچنین روابط عمومی فرودگاه مشهد با راه‌اندازی پویشی از رای‌دهندگان خواسته تا تصویر رای دادن خود در فرودگاه را برای آنها ارسال کنند و این تصاویر در کانال خبری فرودگاه مشهد در فضای مجازی باز نشر می‌شود.

روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شوند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.

هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در این استان دست‌اندرکار اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.

همچنین شمار عوامل اجرایی در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی بیش از حد معمول رای‌دهندگان تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رای دادن هستند.

دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند.

رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.

امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.

حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.