خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در استان ثبت و تأیید نشده است.

موردی از ابتلا به کرونا در خراسان شمالی ثبت و تأیید نشده است

دکترسید احمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: آمار و اطلاعات درج شده در فضای مجازی که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست را جدی نگیرید و با روش های پیشگیرانه و آگاه کردن از بار روانی و نگرانی مردم بکاهید.

وی همچنین نسبت به استفاده از ماسک در افراد سالم که نیاز ضروری به آن ندارند، هشدار داد  و افزود: استفاده از ماسک فقط برای افرادی که علایم سرماخوردگی دارند یا در معرض خطر ابتلا به کرونا یا بیماری های ویروسی قرار دارند، ضروری است، بنابراین افراد سالم از خرید غیر ضروری ماسک بپرهیزند تا در موارد مورد نیاز با کمبود مواجه نشویم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در این زمینه گفت: شستشوی مرتب دست ها با آب گرم و صابون ،آموزش  خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از کرونا موثرتر از خرید و زدن ماسک در موارد غیر ضروری است.

هاشمی با بیان این که، همه امکانات و موارد مورد نیاز بهداشتی و درمانی در استان وجود دارد و شهروندان نگران کمبودها نباشند، عنوان کرد: در حال حاضر کمبود ماسک نه تنها در استان بلکه در کشور نداریم و برای پیشگیری از کمبود بهتر است در این زمینه فرهنگسازی کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.